Google actualitza el seu logotip

Compartir

Segueix les línies del “flat design” que han fet famosa la companyia, i vindrà acompanyat d’un complet redisseny de la imatge dels seus productes per adaptar-los a tots els entorns.

Aquests dies Google estrena imatge; els canvis són subtils, com una nova tipografia de lletra sans serif més arrodonida i una e final lleugerament girada, que fa el logo més divertit i informal. Però el redisseny no es queda aquí.

La nova icona de preferit del Google (aquella que veiem a la llista de pàgines preferides que hem anat desant a la corresponent secció del nostre navegador web, sigui quin sigui aquest) que trobem a la pestanya en la qual carreguem el navegador, ha esdevingut ara una G que llueix els quatre colors principals del logotip (vermell, blau, verd i groc).

La icona del micròfon que ens permet fer cerques de veu també canvia lluïnt en mode multicolor, i la companyia del cercador informa que el canvi s’estendrà a la resta dels seus productes al llarg dels propers dies, pel què podríem veure aquest mateix micro multicolor en l’eina de cerca per veu d’Android.

Icona de preferits (esquerra) i micròfon de cerca de veu (dreta) renovats

Icona de preferits (esquerra) i micròfon de cerca de veu (dreta) renovats

De moment, però, si realitzem una cerca veiem com l’icona de preferit abans esmentada torna a ser una G blanca dins un marc de color blau. El mateix passa amb Google+, la xarxa social de la companyia, que al mur hi llueix una nova icona de preferit, mentre que si obrim una pàgina que hi mantinguem (per exemple, d’empresa) es continua veient el logotip que venia lluïnt fins ara.

A dalt: Logo de Google des del 2013 fins ahir. A baix: nou logo de Google

A dalt: Logo de Google des del 2013 fins ahir. A baix: nou logo de Google

Segons expliquen des de Google, el canvi es fa per actualitzar-se al fet que la imatge i marca de la companyia del cercador es veu des de diferents dispositius, tant diversos com televisors, telèfons mòbils, cotxes i, fins i tot -i és una afirmació paradoxal-, ordinadors.

El canvi, doncs, hauria de fer més identificables els productes i serveis de la marca creada per Sergey Brinn i Larry Page, i que ha crescut en la darrera dècada fins convertir-se en el gegant que és avui.

Primer logo de Google, 1998

Primer logo de Google, 1998

Google actualitza el seu logotip
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: