Google intenta salvar la seva xarxa social enfocant-la als grups

Compartir

Aprofitant la renovació de la seva interficie d’usuari, Google+ dóna un gir en el qual les Comunitats guanyen protagonisme. Incideix així en els aspectes més adoptats pels usuaris i per on Facebook no és tan forta.

Va buscar erigir-se en el competidor de Facebook i no va reeixir. I ho ha anat intentant al llarg dels darrers anys amb diversos productes: Buzz, Orkut i Friend Connect per, finalment, donar el seu nom a la xarxa social Google+, amb la qual mimetitzava moltes de les funcionats de la seva principal rival i líder en el món per a aquesta mena de serveis, però que no ha acabat de quallar entre el gran públic.

És de suposar que Google ha acceptat finalment la derrota, que no un fracàs que hagi d’implicar una rendició incondicional, pel que pot aprofitar els punts forts i més acceptats de Google+ per potenciar-los i dedicar aquesta xarxa social específicament a un enfocament determinat.

Des de fa molt temps vinc escoltant de diverses persones que Google+ és una xarxa social ideal per treballar en grup amb finalitats productives, més que no pas Facebook (que aquestes mateixes persones deixen per a finalitats totalment particulars i lúdiques) i de manera diferent a LinkedIn, la xarxa social professional que regna i que s’ha convertit més en un aparador de currículums.

La companyia del cercador ha volgut, doncs, potenciar aquest aspecte, probablement per seguir seduïnt els internautes per la qualitat que més agrada de Google+.

És per això que presenta un nou redisseny de la interficie de la seva xarxa social, amb el qual potencia precisament els grups, que en la denominació de Google+ es coneixen com a Comunitats (Communities).

Juntament amb aquests, les Col·leccions (Collections, l’altra funcionalitat emprada majoritàriament pels usuaris) formaran l’eix central de la renovada interficie d’usuari de Google+, la qual també s’ha fet més “amistosa” amb les pantalles dels dispositius mòbils.

El nou Google+ ja s’està desplegant. Quan entreu a la xarxa social, us sortirà en pantalla un quadre de diàleg que us oferirà la possibilitat de canviar al nou disseny.

Si Facebook fins ara no s’ha pogut fer un lloc sòlid entre les empreses com a eina de treball (tot i comptar amb solucions dirigides concretament a aquest àmbit), fóra possible que Google li passés la mà per la cara en aquest terreny?

És possible que les empreses petites i mitjanes tinguis una certa tirada a optar per Google+ com a eina de treball, gràcies a que és una eina gratuïta i potencia, precisament, els grups, estant lligada amb Gmail i Google Drive, altres serveis interessants per a l’empresa.

Google intenta salvar la seva xarxa social enfocant-la als grups
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: