L’economia paral·lela de Pokémon Go

Fotografia de Topher McCulloch a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

Algunes persones comencen a trobar feina gràcies al popular joc.

Imatge de portada de Topher McCulloch a Flickr sota llicència Creative Commons

Què poden tenir en comú una professora de classes particulars de Londres, un cambrer neozelandès i un taxista de Buenos Aires? Doncs, entre d’altres coses, la seva passió pel joc Pokémon Go que els ha dut a convertir-lo no només en una forma de vida, sinó també en una activitat professional.

Segons explica el rotatiu britànic The Sun, la fins ara professora que donava classes particulars als fills de famílies londinenques benestants, Sophia Pedraza, ha canviat els llibres de text, els quaderns i els bolígrafs, per la cacera professional de Pokémons.

El que fa Pedraza és crear comptes de Pokémon Go, pujar-los de nivell a base de caçar Pokémons, i després vendre’ls a eBay. Segons The Sun, alguns d’aquests comptes posats a subhasta en el popular lloc web poden arribar a sobrepassar el miler de lliures esterlines, i encara que la majoria tenen preus baixos que oscil·len entre les 50 i les 200 lliures, s’ha donat algun cas com un compte venut per 7.300 lliures.

Tot depèn del nivell al qual s’hagi fet arribar aquests comptes i els extres que tinguin.

El mateix rotatiu informa, al final de la mateixa notícia, d’un bàrman neozelandès -al qual no identifica- que també ha deixat la seva feina per fer de caçador de Pokémons com a forma de guanyar-se la vida.

Els termes de llicència del joc estableixen que no es poden vendre comptes a terceres persones, cosa que no ha impedit que a eBay hi hagi sorgit un lucratiu mercat.

Una activitat tolerada per part de Niantic (creadora del joc) i Nintendo és l’organització de “safaris” per a caçar Pokémons, una activitat en la qual Juan Pablo, un taxista de Buenos Aires, ha trobat una manera de revifar el seu negoci, atraure clients i diferenciar-se de la competència.

Per un mòdic preu de 150 pesos/hora (uns 9,15 euros), Juan Pablo et porta a caçar Pokémons per tota la capital argentina.

Juan Pablo, que té el cotxe decorat amb tot de motius de Pokémon, disposa també d’un compte de Twitter en el qual hi va penjant imatges de les seves “caceres”.

Tot i que la febre pel Pokémon Go ja es va estabilitzant i ja no és tan gran com en el seu llançament, queda per veure si la passió pel joc i, per tant, la seva pràctica i nombre de practicants s’estabilitza i queda com una plataforma sobre la qual desenvolupar-hi coses (com ara campanyes de màrqueting), o bé els jugadors perden el seu interès i, per tant, la plataforma per rellevància.

L’economia paral·lela de Pokémon Go
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: