Les claus per tenir una bona publicació a Internet

Compartir

No rau tot només a tenir bons continguts. A part d’això, cal tenir en compte alguns aspectes més a l’hora de mantenir una publicació d’èxit a Internet.

Independentment de si volem mantenir-la com a suport per a un negoci o una altra finalitat (com, per exemple, un blog corporatiu), o que vulguem potenciar la publicació per ella mateixa, com a tal i sense que representi un suport a una altra iniciativa, tenir una publicació en línia a Internet és quelcom més que bons continguts i posicionament.

L’hem de saber gestionar i, en això, hi intervé una part tècnica, a més de posicionar la publicació per tal de rebre més visites.

Tot seguit, us donem uns quants consells per tenir èxit en el complicat món editorial d’Internet.

Escull bé el gestor de continguts

Tot i que la gran estrella de la xarxa en aquest àmbit és WordPress, pot ser que per les nostres necessitats o el nivell de coneixements tècnics que tenim, o fins i tot el públic al qual anem adreçats, ens convingui un altre gestor de continguts o plataforma de publicació diferent, com ara Blogger, Movable Type, o Joomla.

És qüestió d’informar-se bé i, sobretot, recollir opinions dels nostres amics i coneguts.

El gestor de continguts s’ha d’escollir no només en funció de les necessitats que tinguem en el moment present, sinó també pensant en què podem necessitar de cara al futur.

Sempre ens és possible canviar de gestor de continguts (hi ha eines per migrar els continguts d’un a l’altre), però és un maldecap innecessari si sabem escollir bé.

Disposar d’un bon allotjament

Cal escollir el hosting (allotjament) pensant no només en els diners que ens costarà mensualment, sinó també en la seva fiabilitat.

De res ens servirà pagar poc si el nostre lloc web es troba fora de línia per problemes tècnics cada dos per tres, o bé se’ns va quedant curt de recursos cada dos per tres. Molts cops, els allotjaments més econòmics tenen limitats el nombre de visites o bé l’espai en disc, o ambdós paràmetres entre altres coses.

Vigila amb la seguretat

És un dels aspectes que sovint més descurem i, malauradament, no només en l’àmbit de la publicació. Imaginem-nos que un malware es fa amb el control del nostre lloc web i va infectant tots els nostres lectors…

Tingues una pàgina responsive

Avui en dia, moltes lectures procedeixen de dispositius mòbils, com tablets o smartphones. Amb una aparença (tema) que s’adapti al tipus de pantalla des de la qual els teus lectors es connecten a la teva pàgina o blog, t’estalviaràs molts problemes, simplificaràs la gestió (no hauràs de tenir una pàgina adaptada per a mòbils), i satisfaràs tothom.

Disposa d’un bon sistema de comentaris i bloqueja els spams

Si tenim els comentaris dels nostres posts oberts, el més normal és que rebem una gran quantitat de comentaris que no tenen res a veure amb el contingut que publiquem, i que inclouen enllaços a altres pàgines. Això no és res més que spam.

Hi ha plug-ins i sistemes que ens permeten filtrar aquests spams. És només qüestió de triar l’adequat per al nostre gestor de continguts.

Potencia els continguts d’èxit

Malgrat que en una publicació els continguts es van renovant amb certa periodicitat, ben segur que hi haurà articles que seran més llegits que no pas altres. Si a això hi afegim que la majoria, per no dir tots, els gestors de continguts disposen d’algun mecanisme per a mantenir articles en portada, tenim l’escenari perfecte per potenciar determinats continguts que han tingut més èxit que no pas altres.

Així, podem mantenir articles importants en portada, tornar-los-hi a posar si sorgeix l’ocasió, o anar repescant vells articles que han estat molt llegits i encara mantenen el seu vigor.

Empra les xarxes socials

Qualsevol empresa i tota publicació disposa de comptes a les xarxes socials, especialment a Twitter i Facebook. Aquests han de ser l’escenari no només per a publicitar els nous continguts, sinó també per a repescar-ne de vells i augmentar, així, el nombre de visites i el poder d’atracció de la publicació.

Tingues en compte l’e-mail

Una llista de distribució o newsletter per correu electrònic constitueix una eina de promoció i màrqueting excel·lent. Encara avui, el correu constitueix l’eina més emprada i en la que més confien els internautes.

Hi ha maneres d’automatitzar que els continguts que publiques surtin automàticament per aquesta via, o bé fer-ho manualment. A banda de comptar amb solucions per al mateix gestor de continguts, també podem disposar de solucions externes, com MailChimp.

Programa entrades

Si marxes de vacances, no deixis la teva publicació desatesa; si no tens col·laboradors, crea algunes entrades abans de marxar i programa-les perquè siguin publicades quan tu siguis fora.

Les claus per tenir una bona publicació a Internet
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: