Les grans tecnològiques volen el mercat dels punts d’accés Wi-Fi

Fotografia de Terry Johnston a Flickr sota llicencia Creative Commons
Compartir

Google, Facebook o Amazon volen ser jugadores clau en aquesta forma d’accés a la xarxa de xarxes, segons indiquen des de Juniper Research.

I és que el dels punts d’accés Wi-Fi no és ni serà un mercat menor en el futur. Des de la mateixa Juniper Research, consultora especialitzada en identificar i analitzar mercats emergents en el sector tecnològic, indiquen que, per al 2020, esperen que a tot el món hi hagi uns 366 milions de punts d’accés Wi-Fi públics, repartits de la següent manera:

Gràfic de repartiment de punts d'accés per continent o regió. Juniper Research

Gràfic de repartiment de punts d’accés per continent o regió. Juniper Research

La importància d’aquests punts d’accés no recau només en la connectivitat a Internet que puguin oferir als usuaris finals en llocs com aeroports o cafeteries, si no que des de fa un temps també són emprats per les operadores per enrutar part del seu tràfic de veu i dades com a suport per a unes cogestionades freqüències 3G i 4G en llocs molt concorreguts, i mitjançant tecnologies que permeten oferir cobertura de veu mitjançant aquests punts d’accés.

Segons Juniper, aquests punts d’accés estan començant a experimentar un salt qualitatiu, dirigit sobretot pel seu ús per part de les operadores tant en termes de seguretat i qualitat del servei, com d’experiència d’usuari i augment de la velocitat de connexió amb el sorgiment de tecnologies de connectivitat com la 802.11ac.

La companyia espanyola Fon, que opera una xarxa de punts d’accés públics distribuïts arreu del món, és pionera en establir una xarxa global de punts d’accés Wi-Fi, havent arribat a acords amb diverses operadores en alguns països per tal de proporcionar accés Wi-Fi als clients d’aquestes quan viatgen fora, o o bé als usuaris de Fon quan aquests arriben al país de destinació.

El creixent interés de les operadores de telecomunicacions en aquesta àrea i la possibilitat de desplegar nous serveis en una xarxa de punts d’accés repartits per tot el món, fa que aquest segment concret del negoci de la connectivitat també es faci atractiu per a empreses tecnològiques que aspiren a esdevenir jugadors globals en el món de la connectivitat d’una o altra manera.

I en aquest espectre tenim jugadors tan important com Google, que amb el seu Project Fi aposta per ser una operadora mòvil virtual d’abast global, o Facebook, que està començant a proporcionar accés a la xarxa en mercats emergents.

Aquests jugadors, aquestes empreses, ho fan empeses per la voluntat de dirigir internautes cap als seus propis serveis. Amazon podria ser la propera, seguint la seva filosofia d’oferir una experiència o dispositiu econòmic a canvi del consum dels seus continguts. Us imagineu un punt d’accés Kindle o un servei de connectivitat homònim amb descomptes en compres d’Amazon?

És en aquest context en el qual podem preguntar-nos si aquestes empreses seran disruptives i quines novetats i noves formes de comercialització aportaran al sector.

Imatge de portada de Terry Johnston a Flickr sota llicencia Creative Commons

Les grans tecnològiques volen el mercat dels punts d’accés Wi-Fi
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: