LinkedIn: primera gran adquisició de Satya Nadella

Compartir

La xarxa social professional romandrà independent, però podria experimentar algun tipus d’integració amb altres productes professionals del gegant de Redmond.

26.200 milions de dòlars nord-americans, uns 23.220 milions d’euros, és el que li costarà a Microsoft l’adquisició de LinkedIn, considerada la primera xarxa social professional del món. Això suposa, segons el comunicat conjunt emès per ambdues companyies, un preu de 196 dòlars per acció de LinkedIn. Aquesta esdevé així la primera gran adquisició de Satya Nadella.

Això supera els 136 dòlars als quals havia arribat de màxim la cotització borsària de LinkedIn al llarg d’aquest darrer mes. L’operació és la que més li haurà costat a Microsoft, seguida per les de Skype i la divisió de dispositius i serveis de Nokia.

S’espera que l’adquisició pugui ser tancada al llarg del que queda d’any. Ja se sap que aquestes operacions són llargues i no precisament fàcils, i malgrat que els detalls econòmics i de caire laboral estan tancats, encara queda passar l’examen de les autoritats reguladores del mercat, principalment la nord-americana, l’europea i la japonesa.

De Microsoft però independent

La companyia de Redmond ha assegurat que LinkedIn romandrà independent sota el mandat de Microsoft, mantenint la seva imatge de marca i cultura empresarial, i que simplement la seva infraestructura s’integrarà, per dalt, amb la de Microsoft.

Això vol dir que Jeff Weiner, actual CEO de LinkedIn, mantindrà el seu càrrec, informant de tot allò que tingui relació amb l’empresa directament a Satya Nadella.

Què suposa l’adquisició de LinkedIn per a Microsoft?

Veurem alguna integració entre LinkedIn i la resta dels productes i serveis de Microsoft? Possiblement passarà quelcom semblant amb Skype, un servei de VoIP que ha conservat la seva imatge, però al qual s’hi pot accedir des d’un compte de Microsoft.

És possible, i m’atreviria a dir que fins i tot probable, que a partir d’un moment determinat, els usuaris existents de LinkedIn puguin vincular el seu perfil a la xarxa social amb el seu compte de Microsoft (Outlook.com), i que els usuaris d’Office en línia puguin accedir fàcilment des de la mateixa interfície de l’aplicació a la xarxa social professional.

Emprar LinkedIn com una plataforma de treball facilitant la compartició de documents de l’Office o que es puguin realitzar videotrucades de Skype a través dels perfils, també entre dins de la casuística possible.

Tampoc és gens menyspreable la sinergia entre la xarxa social professional i els productes, precisament professionals, que la companyia de Redmond té per a empreses, com ara sistemes ERP i CRM.

Totes aquestes possibilitats les haurem d’anar veient amb el temps.

Aquesta és també la primera capbussada en profunditat de Microsoft en l’àmbit de les xarxes socials que, fins ara, s’havia conformat només amb una inversió a Facebook i certa sintonia amb la xarxa social de Mark Zuckerberg, donat l’enemic comú d’ambdues empreses, Google. I és que ja se sap que “l’enemic del meu enemic, és el meu amic“.

Cal preguntar-se també si aquesta adquisició ha estat feta a tall de blocatge per impedir la compra de LinkedIn per part de Google o de qualsevol altre rival de Microsoft. Si bé no es coneixen ofertes públiques en aquest sentit, no és descartable que hagin existit converses en el present o en el passat amb diversos interlocutors. LinkedIn és una empresa atractiva.

LinkedIn: primera gran adquisició de Satya Nadella
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: