Netflix esdevé un jugador global

Reed Hastings, CEO de Netflix, en la conferència de premsa de Netflix al CES 2016
Compartir

L’operador de continguts anuncia la posada en marxa del seu servei en 130 nous països, amb la qual cosa ja n’abasta un total de 190.

Netflix no s’hi posa pas per poc: després de desembarcar a Itàlia, Portugal i l’Estat Espanyol, ha aprofitat l’aparador que li suposa el CES de Las Vegas per anunciar el seu llançament en 130 nous països.

Entre aquests s’hi troben Russia, l’India, Turquia, Corea del Sud, Nigèria, l’Aràbia Saudita o Polònia. L’arribada a nous països, a nous mercats, també ha suposat la introducció de noves llengües en el servei, més concretament l’àrab, el coreà, o el xinès tant tradicional com simplificat.

Amb aquesta incorporació massiva de països, Netflix es converteix en un jugador global, ja que si pintem el mapamundi amb la seva disponibilitat, veurem tan sols una taca important on no hi arriba, que és la República Popular de la Xina, juntament amb altres països més petits i que ens poden passar més desapercebuts a simple vista, com ara una Siria devastada per la guerra civil, una Corea del Nord marginada per la resta del món, i una Crimea castigada per l’annexió russa:

En vermell: els països en els quals Netflix es troba disponible a data d'avui

En vermell: els països en els quals Netflix es troba disponible a data d’avui

L’objectiu últim de Netflix és unificar la disponibilitat dels continguts en la mateixa data per a tot el món, quelcom que podrà fer amb aquells que són de producció pròpia i un cop acabi la cessió de drets que ha realitzat per a algunes de les seves sèries en alguns dels mercats on ha entrat darrerament (com, per exemple, l’espanyol), i que paradoxalment li impedeixen emetre sèries que ha produït ja que aquestes estan essent emeses per una altra plataforma (com ara Movistar+).

Però un jugador global com aquest es troba amb una restricció important com la que suposen les legislacions de drets de propietat intel·lectual i les llicències que se’n deriven, ja que això porta a què en cadascun dels diferents països on es troba, els continguts siguin diferents i s’estrenin en dates diferents.

La solució és difícil i llarga d’aconseguir en el temps, malgrat que la Unió Europea ja ha fet passes per a simplificar aquesta multiplicitat de mercats.

Netflix esdevé un jugador global
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: