Reclamen, un cop més, #LinkedInInCatalan

Composició fotogràfica basada en la imatge del perfil "Photos of A Name Like Shields Can Make You Defensive" disponible a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

La xarxa social professional, l’única entre les grans que no adopta la nostra llengua en la seva interfície.

Imatge de portada: composició fotogràfica basada en la imatge del perfil “Photos of A Name Like Shields Can Make You Defensive” disponible a Flickr sota llicència Creative Commons

Twitter ho va fer, de la mateixa manera que Facebook, i avui en podem gaudir amb una total naturalitat. Google sempre hi ha estat sensible i l’ha inclòs en tots els seus productes. Em refereixo a l’ús de la llengua catalana pel que fa a les xarxes socials i els serveis en línia a Internet.

Però, com aquell irreductible poblet gal, l’única gran xarxa social que es resisteix a oferir als seus usuaris la llengua catalana com a opció per a interactuar amb els seus serveis, és LinkedIn, orientada als usuaris professionals. Amb la diferència que els internautes catalanoparlants no imposen com les legions romanes, però si demanen el que hauria de ser un dret reconegut.

Per als qui no la conegueu, LinkedIn és una xarxa social professional, amb un perfil d’usuari orientat com un currículum vitae, i que potencia els contactes de negoci. És, en aquest sentit, molt diferent a Facebook o Google+, per exemple.

Des de fa anys que els internautes catalanoparlants reclamen la traducció d’aquesta xarxa social, però sense cap èxit, sense que des de l’empresa se’ls hagi fet cas. Ara, una nova petició pren cos i força a la xarxa.

A l’empara de la plataforma Canvia.cat, promoguda per la Plataforma per la Llengua, hom pot signar per sol·licitar, un cop més, a LinkedIn, que tradueixi la seva interfície al català.

Paral·lelament, i amb el hashtag #LinkedInInCatalan, s’ha desfermat també a Twitter una campanya reclamant el mateix i la signatura a la petició de Plataforma per la Llengua.

Reclamen, un cop més, #LinkedInInCatalan
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: