Segona edició del #MuseumWeek, el festival mundial de la cultura a Twitter

Compartir

Del 23 al 29 de març, institucions culturals i museus de tot el món participaran en el #MuseumWeek 2015, la segona edició de la Setmana dels Museus a Twitter. Aquest any l’ambició és doble, ja que es tracta de donar una projecció mundial a aquest esdeveniment dedicat a la celebració dels museus i d’aglutinar un públic cada vegada més ampli d’una manera lúdica i participativa. De fet, Twitter ha llançat el compte oficial @MuseumWeek, que serà la millor manera de seguir totes les notícies relacionades amb #MuseumWeek a partir d’ara. L’any passat ja vam parlar d’aquesta iniciativa.

1.000 institucions culturals i museus de 44 països de tot el món ja han confirmat la seva participació. A Espanya, 68 dels centres més importants ja s’han apuntat a aquest projecte mundial. Les comunitats de Madrid i Catalunya són les regions amb més institucions inscrites (16 museus cadascuna), seguides de Castella Lleó amb 8. Pots veure la llista completa a #MuseumWeek.

#MuseumWeek va néixer l’any passat amb l’objectiu de posar en contacte a les persones amb l’art, la història i la ciència d’una forma innovadora i interactiva, proporcionant accés directe a alguns dels museus més importants i a les persones que hi ha darrere d’ells.

7 temàtiques per als 7 dies de la setmana

ola

Dilluns 23 de març: #secretsMW
Es piularà el dia a dia de la institució, el que es cou de portes endins o potser algun secret ben guardat.

Dimarts 24 de març: #souvenirsMW
Es convidarà el públic a compartir els records de la seva visita, ja siguin objectes (fotos, imants, tasses, llibres, postals) o contactes o anècdotes.

Dimecres 25 de març: #architectureMW
S’explicarà la història de l’edifici i els seus jardins, el barri i els llocs emblemàtics més propers. Una altra manera de presentar la institució.

Dijous 26 de març #inspirationMW
S’animarà a la gent a fer fotos d’allò que més les inspira del museu. La xarxa social busca creativitat.

Divendres 27 de març: #familyMW
Les institucions aprofitaran per promocionar les seves ofertes per grups, famílies o escoles.

Dissabte 28 de març: #favMW
Twitter vol que compartim una foto o un vídeo d’allò que més ens ha agradat.

Diumenge 29 de març: #poseMW
El projecte busca utilitzar les institucions com a escenari, per fer selfies, mini obres de teatre o qualsevol foto-tweet de “postureo”.

A més, aquest any s’incorpora un projecte molt innovador

Es tracta d’una càpsula del temps que registrarà l’esdeveniment: La càpsula del temps arxivarà tots els Tweets emesos sobre #MuseumWeek 2015 i es tancarà al final de la setmana per, posteriorment, ser exhibida en diferents museus fins a la cerimònia d’obertura, que tindrà lloc el 2035, i servirà com a testimoni d’aquest esdeveniment per a futures generacions.

desertf

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: