Sis trucs per créixer en seguidors a Twitter

Fotografia de David Williss a Twitter sota llicència Creative Commons
Compartir

La xarxa social de l’ocell blau pot esdevenir un canal de venda si es treballa adequadament.

Imatge de portada de David Williss a Flickr sota llicència Creative Commons

Ja fa uns anys que Twitter s’ha consolidat com l’eina en línia a través de la qual mantenir-se informat de les notícies i de les persones, organitzacions, empreses i institucions que ens interessa seguir.

Molts usuaris exhibeixen orgullosos el seu nombre de seguidors (followers, en la terminologia d’aquesta xarxa social), i els que més en tenen són titllats d'”influenciadors” (influencers).

Per la seva banda, les empreses, publicacions i organitzacions en general que vulguin monetitzar la seva presència en aquesta xarxa social, es veuen obligades a tenir el màxim nombre de seguidors possible.

Tant per als uns com per als altres, l’interès se centra a créixer de manera constant i mantinguda, arribant constantment a nous seguidors. Però, com aconseguir això?

Segons iAdvize, plataforma de comerç conversacional (vendes mitjançant les xarxes socials; el client parla amb el venedor a través d’aquestes xarxes), el secret rau a usar les piulades (tweets) dels altres usuaris del servei, de manera que ens afavoreixi, sigui responent o repiulant.

La mateixa iAdvize ens dóna una sèrie de consells sobre com ficar-nos en aquesta conversa global de manera que en puguem treure profit, basats en eines que podem fer servir conjuntament amb Twitter:

  • Click-to-tweet. Aquesta és una eina que podem integrar a una pàgina web, i que permet a un internauta fer una piulada sobre el nostre producte, servei o publicació. D’aquesta manera, podem difondre a Twitter les bones sensacions que tenen els nostres clients/lectors/seguidors, al mateix temps que fidelitzem nous seguidors.
  • Twitter Lead Generation Card. És una eina que incorpora la mateixa xarxa social i que permet recopilar adreces de correu electrònic de potencials seguidors des del mateix Twitter. Recordem que abans d’enviar un comunicat a un internauta a través del correu electrònic, cal demanar-li permís explícit.
  • Agrupar i categoritzar tuitaires. Mitjançant eines com IFTTT, podem automatitzar la cerca i classificació en llistes d’usuaris que facin servir determinat hashtag. Per exemple, si estem treballant el compte de Twitter d’una botiga d’esports, podem crear llistes de gent que tuitegen sobre #futbol, #basquet, o l’#oklliga, de manera automàtica i desatesa.
  • Sigues amatent i conversa. A Twitter hi hem d’anar no només a dir-hi la nostra i esperar vendre, sinó que hem de conversar amb els clients/seguidors. Segmentar-los ens permet seguir converses individualment sobre temes diversos, i les llistes que hem vist en el punt anterior ens hi ajudaran.
  • Buscar influenciadors. Tuitaires que tinguin un gran nombre de seguidors i/o que creïn tendències, i que puguin parlar favorablement de la nostra marca, servei o de nosaltres mateixos com a persones. Followerwonk és l’eina que ens recomana iAdvize per a aquest cas, ja que ens permet trobar perfils a partir de paraules clau.
  • Cridar a l’acció. Sniply és una eina que ens permet col·locar botons flotants de tipus call-to-action (crida a l’acció, que exhorten l’internauta a fer quelcom), totalment personalitzats, aparellats amb continguts que compartim a Twitter.

Per poder executar aquesta bateria de consells, necessitem dedicar hores a Twitter, encara que seran més al principi per configurar el seguiment i les accions a dur a terme, i després ens podrem dedicar més a participar en la gran conversa global mentre els nostres seguidors van creixent.

Sis trucs per créixer en seguidors a Twitter
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: