Són sexistes els Emojis?

Emojis
Compartir

Una campanya de la marca de Procter & Gambler denuncia la poca representació femenina a les icones dels dispositius mòbils; un fet que, alerta, reforça el masclisme. 

A principis del mes de març, Always, una marca d’higiene femenina propietat de P&G, va llançar un vídeo on destacava el sexisme que amaguen els Emojis. Emmarcat en la seva campanya #AlwaysAGirl, el vídeo de dos minuts recull el testimoni de diferents noies que expliquen com les icones dels seus telèfons les representen amb accions considerades “femenines” com tallar-se els cabells, pintar-se les ungles o ballant vestides de conillet i sempre de color rosa. En canvi, les professions i esports es representen amb icones d’homes. A partir d’aquí, les protagonistes animem a trencar amb els estereotips i demanen més representació femenina als teclats dels dispositius electrònics.

“El 72% de les noies senten que la societat les limita, dictant allò que han i no han de fer. Sovint, aquests missatges limitants es poden trobar a llocs inesperats i subtils – com en als telèfons. Poden semblar petits, però els Emoji són més que simples cares divertides. S’han convertit en una manera d’expressar-se de lesnoies als missatges de text i internet. Però, les representen realment? Always ha preguntat i resulta que el 67% de les noies senten que, fins i tot els Emojis, impliquen que les noies estan limitades”, llegim a la descripció del vídeo.

Tu què en penses? Hi estàs d’acord?

Són sexistes els Emojis?
Valoreu aquesta publicació

Clara Pariente
Periodista. Editora d'ycom.cat. Selecciona el contingut, el redacta i l'estén per la xarxa.
Etiquetes: