T’expliquem el secret del ‘streaming’ per a xarxes socials

Compartir

Com emetre i quins criteris emprar per fer-ho en les dues principals xarxes socials del moment: Twitter (Periscope) i Facebook.

L’anomenat social live streaming (vídeo en temps real a través de les xarxes socials) està tot just donant les seves primeres passes, amb un futur que no se sap quines tendències ens esperen, però que de ben segur ha arribat per quedar-s’hi.

Davant la seva arribada molts de nosaltres podem preguntar-nos com hem de fer servir aquest nou fenomen i si val la pena. Vegem-ne alguns avantatges, inconvenients, i consells d’ús.

Facilitat d’ús i una audiència ja feta

El cas de Facebook és el més senzill, doncs emetre vídeo és tan fàcil com publicar des de la mateixa app. Per al cas de Twitter, ens hem d’instal·lar l’aplicació de Periscope, però tampoc és gaire més difícil d’emetre-hi.

El gran avantatge és que ja tenim l’audiència feta, ja siguin els nostres amics o els seguidors de la pàgina de Facebook. Tan sols fent clic a un botó, ja podrem arribar-hi amb vídeo, pel que no ens caldrà buscar-nos un públic nou, com quan comencem en un canal de YouTube.

Al seu torn, aquests continguts són més fàcils de compartir de perfil en perfil, així que la viralitat augmenta amb el vídeo social, i guanyem possibilitats d’arribar a més gent encara.

Compte amb la intimitat de les persones

Si bé gravar un vídeo per a editar-lo i pujar-lo a Internet amb posterioritat (com moltes vegades fem amb YouTube) ens permet tallar tot allò que pugui atemptar contra la intimitat de tercers i, per tant, estalviar-nos possibles maldecaps legals, el vídeo social en temps real no, és exactament igual que un directe d’una televisió.

Per això, ens cal pensar bé abans d’emetre si hi ha cap possibilitat que algú es pugui sentir ofès per allò que emetrem, o si podem violar els drets d’alguna persona o entitat.

Els continguts indicats a cada xarxa social

Davant del dubte de per quina xarxa social apostar, si Periscope o Facebook, us recomanaria les dues, però pensant els continguts per a cadascuna d’elles.

Què busquen els internautes a Twitter? Generalment informació al moment, notícies de darrera hora, temes d’actualitat, el que els nord-americans defineixen com a breaking news. Oferim-los precisament això.

En canvi, què acostumen a buscar a Facebook? L’ús de la xarxa social de Mark Zuckerberg s’acostuma a deixar per a moments més d’oci, en els quals puguin tafanejar el que publiquen les amistats i a consumir continguts amb més temps.

Per tant, en el cas de Facebook Live, potser podríem centrar-nos en vídeos més llargs i més pensats per a reflexionar o exposar temàtiques, més que no pas fets.

Alguns canals televisius, com CNN, BBC o Al Jazeera, estan emetent via Facebook debats sobre temes d’actualitat. És un contingut que convida a la reflexió, mentre que moltes notícies es construeixen a partir de vídeos de Periscope.

De qualsevol manera, el social live streaming és encara prou recent per a què no hi hagi res establert, pel que us recomanem experimentar amb tota mena de continguts, creuant-los en les diferents xarxes, a veure quin us dóna millors resultats.

La informalitat està ben vista

Si bé molts de nosaltres podem preferir els vídeos amb una producció i postproducció acurada, i un bon guió, això no és imprescindible per triomfar a les xarxes socials, on l’impacte del contingut importa més que la presentació.

Per tant, no saber-ne d’edició de vídeo o, senzillament, com introduir un títol a la nostra filmació, ja no és un obstacle per poder esdevenir una estrella mediàtica. Tan sols ens cal prémer un botó, i endavant…

Anuncia que estaràs en directe (quan ho sàpigues abans)

Si saps quan emetràs en directe, fes-ho saber a la teva audiència amb la màxima antelació possible i deixant clar quin dia emetràs i a quina hora. Hi ha moments, però, que hem d’entrar en directe sense previ avís. Cap problema.

El que sí que hauràs de fer és una tasca posterior de recuperació i reutilització d’aquests vídeos, de manera que qui no els hagi pogut veure en directe en el moment d’emetre’ls, tingui l’oportunitat de fer-ho més tard.

T’expliquem el secret del ‘streaming’ per a xarxes socials
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: