Twitter necessita reinventar-se

Compartir

Els canvis que pateix la xarxa social de microblogging no són debades: el seu creixement s’estanca, i l’empresa necessita presentar bon números per tornar a seduïr els inversors, ja que en un any ha perdut dues terceres parts del seu valor en el NASDAQ.

Twitter cotitza a la baixa, i en més d’un sentit. A la borsa tecnològica nord-americana, el célebre NASDAQ, sens dubte: en un any ha perdut dos terços del seu valor, passant d’uns 45 dòlars per títol, als 15 als quals cotitza actualment.

La causa és la pèrdua de confiança dels inversors en la capacitat de la companyia per atraure nous usuaris i impedir la fugida dels que té actualment.

En efecte, els darrers anys el creixement en nombre d’usuaris de Twitter no ha estat pla, però cada cop s’ha anat alentint més fins que al darrer trimestre del 2015 va passar el que tant es temien a l’empresa de l’ocell blau: va perdre usuaris per primera vegada en la seva història.

Van ser, concretament, dos milions d’usuaris, passant dels 307 arreu del món, als 305. Aquesta pèrdua només ha estat la gota que ha fet vessar el got en una llarga frenada que ha durat no menys de quatre anys, i que podem veure escenificada en aquesta gràfica:

Infographic: Twitter Fails to Reignite Its Growth Engine | Statista

Font: Statista

Què ha fet Twitter per remuntar la situació? Canvis, alguns que preparen el camí per als què han de venir en el futur.

És el cas de la superació dels 140 caràcters que, des del naixement del servei, limiten els missatges que els usuaris publiquen al seu mur. A l’abril del 2015, la companyia anunciava que en els retweets, la piulada retweetejada ja no comptaria per a la suma total de caràcters.

Els missatges privats han estat un altre dels cavalls de batalla per a aquest futur canvi, ja que primer s’obrien a ser enviats entre persones que no necessàriament es seguien l’una a l’altra i, després, eren el primer element en permetre més de 140 caràcters a Twitter.

El futur amb piulades de més de 140 caràcters està assegurat, i als internautes només ens resta saber exactament com i quan es produirà el canvi.

Altres novetats han tingut menys impacte efectiu, però han acostat Twitter a la filosofia de Facebook, una xarxa social que encara creix en nombre d’usuaris, i potser cal trobar en aquest fet el perquè dels canvis duts a terme per Twitter: el símbol de preferit va passar de ser una estrella a un cor, la imatge i el vídeo han crescut en importància (i en mida), no cal estar donat d’alta per començar a seguir converses (una manera d’atraure nou públic) i, finalment, la possibilitat de seguir les converses més importants enlloc de veure els tweets de tots aquells perfils que seguim.

Aquests canvis, però, han desfermat les crítiques d’una part dels usuaris de Twitter, que protesten perquè la seva xarxa social està tendint a assemblar-se a Facebook enlloc de seguir un camí propi. Els canvis, però, es fan necessaris no pas per motius tècnics, si no purament econòmics.

I tu, ets usuari de Twitter? Dones el teu vist-i-plau a aquests canvis? Què en penses que en el futur es pugui superar la limitació de 140 caràcters?

Twitter necessita reinventar-se
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: