YouTube presenta red, l’opció de pagament offline i sense publicitat

Compartir

En poques setmanes també posarà en marxa un servei musical, que podria fer atractiva aquesta oferta mercès als vídeoclips.

Finalment, i després d’unes quantes setmanes d’especulació en ferm sobre el llançament d’una versió de pagament de YouTube, i encara més després d’anys de rumors, Google ha presentat YouTube Red, que a canvi de 9,99 dòlars mensuals, permetrà als usuaris gaudir de tot el contingut de la xarxa de vídeo sense publicitat, i descarregar-lo per veure’l offline.

La introducció oficial d’aquest servei es realitzarà als Estats Units el proper dimecres dia 28. Encara no s’han fet públiques les dates per la seva disponibilitat en altres països.

Tindrà èxit el nou servei de pagament de YouTube? La possibilitat de poder veure vídeos de manera ininterrompuda sense haver d’aguantar la publicitat que porten és atractiva, però em pregunto fins a quin punt la idea de salvar vídeos per veure’ls offline pot atraure una gran massa d’usuaris, tret d’aquells qui realment siguin els més recalcitrants de YouTube (que, d’haver-n’hi, n’hi ha).

Precisament, la gràcia de YouTube és poder descobrir nous vídeos a partir de les recomanacions que ens ofereix el sistema en veure’n un, i aquesta descoberta només es pot fer si estem connectats i el sistema pot buscar-nos nous vídeos per a veure, nou material.

Aquest raonament seria prou vàlid per augurar un futur no gaire brillant pel que fa a xifres al servei, si no tinguéssim en compte els videoclips; a més de poder gaudir ja de continguts d’aquesta mena com, per exemple, els que hi posa la xarxa Vevo, YouTube també inaugurarà en poques setmanes el seu propi servei musical.

Llavors si que l’opció de visualització sense publicitat i amb descàrrega offline si que pren una dimensió interessant, actuant com un Spotify audiovisual.

Que serveis com Apple Music o Spotify són l’objectiu de YouTube Red és una opció que s’afiança quan sabem que els internautes que disposin d’una suscripció a Play Music podran gaudir gratuïtament de YouTube Red, i aquest estarà integrat en el seu servei. És a dir, que podran passar del contingut exclusivament d’àudio a l’audiovisual amb vídeoclips i concerts d’una manera senzilla i transparent. Una dimensió més del que ofereixen serveis com els abans esmentats, purament d’àudio o que no potencien prou l’apartat de vídeo.

A tot això, i com ja era d’esperar, li haurem d’afegir contingut exclusiu per a YouTube Red que els suscriptors podran veure en exclusiva.

Mancaria un servei de pel·lícules i sèries a la carta, i YouTube ja podria estar fent la competència a Netflix. No crec que quedi lluny, i a aquestes alçades, Google ja deu estar negociant amb les principals productores.

Tornant a la pregunta que em feia, sobre si triomfarà YouTube Red, crec que la resposta és que té un gran potencial.

YouTube presenta red, l’opció de pagament offline i sense publicitat
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: