A la venda amics o fans a Facebook

Compartir

FacebookLa puixança de la xarxa social ens porta a casos autènticament esperpèntics com el que comentem a continuació.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Qui a aquestes alçades no coneix Facebook? Per bé o per mal, se l’estimi o se l’odii, la coneguda xarxa social ha arribat per quedar-se (almenys ara i durant alguns anys), protagonitzant una etapa de l’anomenada era de les comunicacions en què el contacte entre persones que es troben físicament distants, es facilita gràcies a la Xarxa de xarxes, però també essent l’eix d’algunes notícies un pèl estranyes. La iniciativa que detallo en aquest article s’emmarca clarament en aquest darrer grup.

uSocial és una empresa de SEO i posicionament que ofereix un servei per a posicionar qualsevol iniciativa o producte a Facebook d’una manera curiosa: la compra de paquets d’amics o fans del nostre perfil o pàgina. Crear un perfil d’usuari o pàgina en aquest o altres serveis socials no entranya cap problema. La part principal del posicionament en xarxes socials consisteix en aconseguir que els altres usuaris es fixin en que existim i es converteixin en els nostres contactes. I no només és disposar d’un nombre elevat de contactes, sinó que aquests siguin actius a la xarxa social de manera que ens suposin un valor afegit, que tinguin potencial com a conjunt.

Per tal de facilitar-nos aquesta tasca, uSocial ens ofereix la possibilitat d’aconseguir aquests clients per nosaltres, evidentment per un preu determinat. És necessari entendre que no estem adquirint directament amistats a Facebook, sinó que estem contractant els serveis d’una empresa de posicionament que els buscarà per nosaltres. I malgrat aquesta explicació, l’oferta d’uSocial no ha pogut estalviar-se el veure’s embolicada en la polèmica.

Segons informa l’agència Reuters, diversos serveis online com Twitter (per al qual uSocial també ofereix la compra d’un paquet de followers) o Digg, han intentat tallar l’activitat d’uSocial en les seves xarxes, acusant a aquesta companyia de spam, pràctica prohibida en els termes de la llicència d’ús d’aquesta mena de serveis. El spam consisteix en la pràctica d’enviar missatges (normalment e-mails, encara que poden ser també missatges interns d’aquestes xarxes) de caràcter publicitari no sol·licitats pel destinatari. Seria un equivalent a les ofertes de les grans superfícies comercials que ens fiquen a la bústia de casa sense que nosaltres ho hàgim demanat.

El polèmic anunci 

uSocial defensa les seves pràctiques com a lícites, argumentant que ells només envien una invitació per a realitzar un contacte, ja sigui una amistat o bé fer-se fan d’una determinada pàgina, i que està a la mà de l’usuari a qui es dirigeixen acceptar o declinar aquesta invitació.

Per als clients, s’assegura que els usuaris agregats als seus perfils seran rellevants, el que significa que són usuaris actius a la xarxa i al seu torn amb un cert nombre de contactes, pel que poden recomanar la iniciativa o producte del client d’uSocial als seus contactes.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)