A la vora d’una guerra pel control de Yahoo!

Compartir

Mentre que Microsoft adverteix que una unió entre Yahoo! i Google no seria aprovada per les autoritats reguladores, creixen els rumors de possibles operacions entre el gegant d’Internet i altres companyies de mitjans.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Yahoo! sembla haver-se convertit en l’epicentre d’una contesa èpica pel domini d’Internet que va ser desfermada fa dos mesos per Microsoft en un intent per trencar amb el domini que Google exerceix sobre la Xarxa de xarxes a gairebé tot el món.

L’oferta que Microsoft va realitzar per Yahoo! ha estat rebutjada pel comitè executiu d’aquesta darrera una i altra vegada, el que va portar a la companyia de Redmond a emetre un ultimàtum aquest dissabte passat avisant que si se li tornava a fer cas omís, abandonaria les converses amistoses amb el consell directiu per passar a fer la seva oferta directament als accionistes. Un cop més, Yahoo! li ha dit que no a Microsoft, provocant que tornin a disparar-se els rumors de fusió o adquisició del gegant d’Internet amb altres companyies.

La resposta de Microsoft a aquesta darrera negativa ha estat fulgurant, una mena d’"ateneu-vos a les conseqüències" i "vaig a per totes" declarant que a partir d’ara des de Redmond es senten lliures per anar directament als accionistes i inversors de Yahoo! per maniobrar amb la finalitat d’aconseguir els seus objectius, el que passaria indubtablement per forçar un canvi en el consell d’administració de la companyia a nous membres que fossin més "sensibles" a les propostes de Microsoft.

La mateixa companyia de Steve Ballmer es fa ressò dels rumors de fusions de Yahoo! amb altres companyies en la carta oberta publicada en resposta al dictamen emès pel gegant d’Internet. Des de la darrera negativa de Yahoo! i durant aquesta setmana, s’ha aparellat a la companyia amb Google i amb AOL Time Warner; és precisament del primer d’aquests dos autèntics gegants de la Xarxa del qual Microsoft adverteix. Per a la companyia de Redmond, una possible unió de Google amb Yahoo! no seria aprovada per la SEC (Securities and Exchange Commission, l’organisme regulador encarregat de vetllar pel bon funcionament del mercat empresarial) per monopolitzar diverses àrees d’Internet com les cerques i la publicitat en línia.

La no aprovació de la unió d’ambdues portaria a una caiguda del valor de Yahoo!, segons argumenta Microsoft. En canvi -i continuant amb les reflexions de la companyia de Steve Ballmer- l’adquisició de Yahoo! per part de Microsoft donaria com a resultat una major diversitat a la Xarxa i major nombre d’opcions per als usuaris. La visió de Google és totalment contrària, com era previsible.

La companyia del cercador va publicar ja fa un temps la seva opinió del que seria l’eventual fusió de Microsoft i Yahoo!, amb uns arguments molt semblants als què proposa la mateixa Microsoft per censurar la unió de Yahoo! amb Google, i que es centren bàsicament en un quasi-monopoli del mercat.

La guerra sembla estar servida. Microsoft es considera amb les mans lliures per intentar el que sigui per aconseguir el control de Yahoo!, mentre que a Google si bé pot no interessar-li l’adquisició de la companyia, si que vol continuar veient una Yahoo! independent per a què Microsoft no creixi i se li aproximi en l’única àrea en la qual algú (la mateixa Google) li està portant la davantera: Internet.

Amb tot, en els parquets borsaris nord-americans, especialment a la borsa tecnològica (El Nasdaq), la majoria dels corredors donen com a guanyador segur a Microsoft pel seu superior potencial econòmic, lobby d’influència creat, i poder empresarial. Segons l’opinió majoritària, potser triga a caure, però tard o d’hora, Yahoo! serà propietat de la multinacional de Redmond.

Per la seva banda, Yahoo! compta per persuadir als seus inversors i accionistes que no la traeixin amb la recuperada capacitat d’innovació des de la tornada d’un dels seus fundadors, Jerry Yang, que intenta tornar a situar a la companyia en la primera posició del rànquing d’Internet que fa temps havia tingut. El problema és que està acaparant més titulars de premsa (especialitzada o no) per la seva tempestuosa relació amb Microsoft que pels seus nous productes, encara que al cap i a la fi tot això ha servit per a què la cotització de les seves accions pugi com l’espuma, el que pot acabar convencent als accionistes.

Més fusta (o, en aquest cas, diners); és la guerra…

Guillem Alsina