AdBlock enceta un crowdfunding… per pagar una campanya d’anuncis

Compartir

El responsable de l’extensió per a navegadors web que bloqueja la publicitat online vol donar a conèixer el seu producte per mitjà d’anuncis, una aparent contradicció no exempta de lògica.

Així lluiria la companya d'AdBlock a, per exemple, YouTube

Així lluiria la companya d’AdBlock a, per exemple, YouTube

S’acceptin o no com a mitjà per a obtenir continguts o serveis gratuïts, i molestin més o menys, a gairebé ningú agraden els anuncis online que serveixen per a finançar llocs web i serveis online, especialment quan són intrusius com els bàners en layers que ‘sobrevolen’ el text de la pàgina web que intentem llegir i que ens obliguen a tancar-los, moltes vegades obrint en segon pla una altra pàgina que haurem de tancar també manualment.

Per a les persones especialment irritables per aquestes pràctiques publicitàries, hi ha diverses facilitats que els permeten fer-les més suportables, com els bloquejadors de finestres emergents no autoritzades (pop-ups) o AdBlock, una extensió disponible per als navegador web Chrome de Google, Safari d’Apple i Opera, inspirada al seu torn en l’Adblock Plus de Firefox. La missió d’ambdós és exactament la mateixa: eliminar la publicitat dels llocs web que visitem com, per exemple, la que precedeix als vídeos de YouTube.

Però, curiosament, Michael Gundlach -creador d’AdBlock- ha encetat una campanya de crowdfunding per finançar… una campanya publicitària a base de bàners i anuncis que doni a conèixer el seu producte.

El que sembla a primer cop d’ull una aparent contradicció, en realitat té força sentit: Gundlach vol mostrar a tots els internautes que encara no coneixen el seu producte i que, per tant, s’han d’empassar els anuncis online, que tenen la possibilitat de desfer-se’n.

Per a això, la campanya de crowdfunding preveu una recaptació mínima de 25.000 dòlars per dur a terme la campanya online a base d’anuncis que promocionaria AdBlock; si s’arriba a 50.000 dòlars, es contractarà un panell gegant a Times Square (Nova York); amb 150.000 dòlars, Gundlach contractarà tota una pàgina de publicitat en el New York Times i, finalment, si s’arriba als 4,2 milions de dòlars, es contractarà un anunci televisiu a la Superbowl.

En el moment d’escriure aquestes ratlles, i després d’uns tres dies de campanya (de la qual en queden 27), s’han superat àmpliament els 25.000 dòlars d’objectiu inicial, anant ja pels més de 33.000 cap als 50.000 que suposen la segona fita i que faria possible contractar una tanca publicitària a Times Square. Queden 27 dies per aconseguir-la.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

AdBlock enceta un crowdfunding… per pagar una campanya d’anuncis
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: