Adobe estima Apple, però no és un amor incondicional

Compartir

FlashEnfrontades durament ambdues companyies aquestes darreres setmanes per la idoneïtat o no de Flash i els problemes que aquest programari provoca en els Mac’s (o l’empipamenta que sent Apple), Adobe pareix la primera en oferir la mà per fer les paus… però no a qualsevol preu.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – No es tracta de l’argument d’una de les típiques i gastades produccions romàntiques de Hollywood en les quals, al final, els protagonistes acaben junts després de moltes vicissituds. Però sembla que Adobe vol fer que sembli, precisament, això mateix: després del dur enfrontament que ha mantingut amb Apple, la companyia productora de Flash ha llançat una campanya de màrqueting a través de la premsa nord-americana en la qual expressa no només no tenir res en contra d’Apple, sinó agradar-li. L’anunci és el següent:

L'anunci d'Apple
L’anunci d’Apple

I la traducció del text és la següent:

Estimem Apple

Estimem la creativitat
Estimem la innovació
Estimem les aplicacions
Estimem la web
Estimem Flash
Estimem els nostres 3 milions de desenvolupadors
Estimem la competència saludable
Estimem les pantalles tàctils
Estimem els partners del nostre Open Screen Project
Estimem l’HTML 5
Estimem escriure codi un sol cop
Estimem tots els dispositius
Estimem totes les plataformes

El que no Estimem és que algú prengui
la teva llibertat per a triar què crear, com crear-ho,
i el que experimentes a la web

Aquests anuncis només són la part més visible d’una campanya més extensa que té a l’espai web We love choice (Estimem la possibilitat d’elecció) la seva màxima expressió. En ell, la multinacional nord-americana busca desmentir els mites que al seu parer s’han abocat sobre Flash, com per exemple que no està preparat per a interfícies multitàctils, que tingui un baix rendiment o una pobra seguretat.

Actualment hi ha una forta divisió d’opinions entre els usuaris sobre qui té la raó en aquest enfrontament, malgrat que Adobe sembla anar un pèl pel darrere d’Apple en les preferències, pel que aquesta campanya vindria justificada. A més, és una opinió molt estesa que l’adopció de vídeo natiu en HTML 5 “matarà” el negoci d’Adobe amb Flash en pocs anys.

La incògnita del perquè de tot plegat

Una cosa són les explicacions oficials, i una altra el que se sol amagar realment darrere d’aquesta mena de malentesos i disputes. En el cas que ens ocupa, i malgrat que oficialment Steve Jobs va afirmar que els problemes de seguretat i rendiment de Flash eren els culpables de la seva exclusió de l’iPhone i l’iPad, hi ha qui afirma que l’atac frontal a Adobe i la crítica generalitzada a la seva filosofia empresarial i productes és degut al fet que a Cupertino no va agradar gens que Photoshop sortís abans al mercat per a PC que per a Mac.

Steve Jobs és conegut per portar el timó d’Apple d’una manera molt personalista, arribant fins i tot a desdenyar opinions externes molt qualificades, però és impossible afirmar objectivament que la causa sigui aquesta. De moment, ens haurem de conformar amb l’explicació oficial i només podrem elucubrar sobre si hi ha algun motiu amagat per a aquesta animadversió.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina