Així és un dia per a la premsa en el Mobile World Congress

Compartir

La tasca d’informar des de la fira de tecnologies mòbils més important es basa en anar de roda de premsa en roda de premsa, i d’esdeveniment en esdeveniment, amb poc temps per aturar-se a escriure tranquil·lament i menys encara per a menjar.

Avui ha començat -per a nosaltres, la premsa- a Barcelona una nova edició del Mobile World Congress, la fira sobre tecnologies mòbils més important del món, organitzada per la GSMA, entitat que agrupa els fabricants de dispositius mòbils, operadores de comunicacions i prestadors de serveis.

La sala de prensa de la fira

La sala de prensa de la fira

La gran majoria de vostès llegirà, durant els propers dies, les principals novetats que es presenten en aquesta fira de la mà d’imatica.org i altres publicacions que hi siguin presents, que es facin ressò de les notes de premsa enviades per les companyies expositores, o que referenciïn articles d’altres mitjans presents a l’esdeveniment. Però, s’han preguntat alguna vegada com són les coses des de l’altra banda de l’equació? Com és el dia a dia d’un periodista en el MWC?

Per a els mitjans de comunicació, la fira comença un dia abans que per a la resta del món (enguany, el diumenge dia 24) amb algun ‘showroom’ i alguna roda de premsa o presentació/festa d’alguna de les companyies expositores. Aquest any, per exemple, s’organitzen els showrooms MobileFocus i ShowStoppers.

Aquests showrooms consisteixen a ajuntar en una habitació gran a una sèrie de companyies (que compten amb l’espai d’una o dues taules per exhibir els seus productes i serveis), la premsa especialitzada, i menjar gratis. Això últim, juntament amb petits detalls com ara claus USB gratis, pins, ninos o altres regals, són una constant durant l’esdeveniment per als membres de la premsa.

No ho neguem; per a nosaltres, els periodistes, és un atractiu més que s’afegeix al simple fet d’estar allà, veient el que ens apassiona (novetats tecnològiques), estant en contacte amb les grans marques a través dels seus representants de premsa (és un bon moment per a ‘desvirtualitzar’ i conèixer en persona als relacions públiques que moltes vegades només coneixem per e-mail), i transmetent els diversos actes a través de Twitter o escrivint articles.

El menjar gratuït en forma de càtering pot semblar un luxe, però es fa necessari; generalment en els dos primers dies no hi ha temps per aturar-se a menjar, per seure o anar a un restaurant (en les mateixes instal·lacions de la fira n’hi ha uns quants), per a -en definitiva- menjar ‘civilitzadament’, pel que per evitar passar fam, el dinar queda repartit en els diversos càterings dels quals anem gaudint al llarg del dia.

Si l’activitat per a premsa comença el dia anterior a la inauguració del congrés, aquesta no s’atura fins al tercer dia de la fira. Per a llavors, cadascun dels periodistes acreditats ha assistit a nombrosos actes, rodes de premsa, presentacions i keynotes. El tercer i quart dia queda generalment reservat per a les reunions personals amb els directius de les companyies que ens hagin interessat més durant la preparació prèvia al Mobile.

El ritme en aquestes dues darreres jornades és més tranquil, ja que les rodes de premsa han finalitzat, i és el moment d’aprofitar per a trepitjar la zona dels expositors en busca de fotos, vídeos i dispositius que no han aparegut prèviament al nostre davant en cap dels showrooms als que hem anat acudint. També és temps de trobar alguna ‘joia’ que ens havia passat inadvertida en les notes de premsa que ens han enviat, que no havíem pres en prou consideració o, simplement, que no havíem rebut els seus comunicats.

Les festes nocturnes constitueixen una de les facetes del Mobile World Congress sobre les quals més n’ha parlat l’imaginari col·lectiu. El col·lectiu de premsa té facilitats per accedir a aquests esdeveniments, i encara que generalment hi anem, no ens quedem fins gaire tard, almenys si volem fer bé les coses: abans d’anar-nos-en a dormir cal acabar articles, penjar-los en els nostres respectius llocs web i triar les fotografies amb les quals il·lustrar-los.

L'equip d'imatica.org que cobrirà el Mobile World Congress, al complet

L’equip d’imatica.org que cobrirà el Mobile World Congress, al complet

En definitiva, i si bé el congrés dura quatre dies, els periodistes el fem en cinc i, al sisè, descansem. De pur esgotament. Després ja vindrà el recompte de claus USB (de les quals en reservarem algunes per als amics) i els altres regals, i anirem a veure les estadístiques dels nostres respectius llocs web per tal de comprovar si ha pujat el nombre de visites al llarg d’aquests dies.

Òbviament, aquest article està basat en les meves experiències personals i en les de la resta de companys de l’equip de redacció d’imatica.org, malgrat que no crec que l’experiència d’altres difereixi en gran mesura d’aquestes.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: