Així serà el nou SIMO

Compartir

SIMO NetworkGuanyaran en importància les conferències, i continuarà havent-hi una àrea d’exposició. Aconseguirà el nou format reflotar la decaiguda fira, anteriorment en primera línia d’aquests esdeveniments?

Redacció – Tal i com ja avançàvem fa alguns dies, la fira d’informàtica i noves tecnologies de Madrid, SIMO, ha donat a conèixer la nova fórmula que la guiarà durant la present i properes edicions, el què podríem anomenar SIMO 2.0 . Aquests canvis vénen precedits pel nom del certamen, que evoluciona des de SIMO TCI (sigles corresponents a Saló Internacional de Mobiliari d’Oficina/Tecnologies de la Comunicació i Informació) a SIMO Network.

L’any passat, SIMO va patir la deserció a última hora de les principals empreses del sector tecnològic (HP, Toshiba, Microsoft, Telefónica,…) que li continuaven donant suport, fet que va obligar l’organització a plantejar-se si continuaven amb el format que fins al 2007 va marcar aquest esdeveniment, un any més però amb molts menys expositors, o bé a suspendre la fira i començar el replantejament de forma immediata. Es va optar per aquesta darrera.

La participació al SIMO i el seu pes específic entre les fires tecnològiques que es celebren al món havien anat declinant en la darrera dècada, amb especial incidència en els últims tres anys, però no només el plantejament d’esdeveniment (una fira tradicional enfront de l’acostament al què fins ara ha estat un congrés que estaven experimentant altres certàmens semblants) ha tingut influència en aquesta caiguda, sinó que les circumstàncies econòmiques actuals han jugat també el seu paper.

Per a aquesta nova edició, l’organització compta amb el suport de les empreses que li van fallar l’any passat, que tornaran a un SIMO més breu (tres dies de setembre només enfront dels sis de novembre que es realitzaven usualment) i amb una estructura diferent: HP, Microsoft, Oracle, SAP, SAGE, Telefónica, Vodafone i Everis són algunes de les companyies que recolzen a l’organització en aquesta nova etapa. El govern espanyol a través del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç juntament amb AETIC (Associació d’Empreses d’Electrònica, Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions d’Espanya), ofereixen el seu suport.

El públic objectiu serà el professional. Si en anys anteriors el SIMO comptava amb els dos últims dies oberts al públic, enguany els tres dies de durada seran exclusivament per a professionals de les noves tecnologies i responsables TIC de PIMES i grans empreses.

El nou SIMO continuarà comptant amb una zona d’exposició, desconeixem la seva extensió però és de suposar que retallant la durada de l’esdeveniment es farà més atractiu als potencials expositors la seva presència. Aquesta es dividirà com sempre en diverses àrees temàtiques, com són Infraestructures i Sistemes, Eines i Solucions per a l’empresa, o Telecomunicacions i Internet.

El programa de conferències, encetat tímidament fa dos anys i que es va potenciar l’any passat però no prou, pren enguany més rellevància i envergadura. Es tocaran diversos temes d’interès per a la indústria, adaptant-se als diversos perfils de visitants que tindrà l’esdeveniment (directius, responsables TIC, tècnics,…), comptant amb ponents de primera línia.

L’apartat de networking també es potenciarà, amb una àrea especialment concebuda com un entorn col·laboratiu i com a punt de trobada dels gestors empresarials on bescanviar informació sobre tecnologies de la informació i les comunicacions, compartir coneixements, idees i experiències. Així mateix, es planteja com la zona en la qual establir-hi contactes útils per al desenvolupament del negoci de les empreses.

El fins ara anomenat SIMO Virtual guanya més importància amb la creació d’una autèntica comunitat virtual per a la realització de networking i per preparar per endavant el què seran els contactes i trobades a la fira presencial. També a través d’aquesta comunitat es realitzaran les convocatòries de qualsevol mena d’actes i per a la premsa.

SIMO Network 2009 es celebrarà entre el 22 i el 24 de setembre ambdós inclosos (de dimarts a dijous) en el recinte firal d’IFEMA. La gran pregunta que queda pendent és: podrà aquesta reformulació reflotar l’esdeveniment madrileny? És més que probable que en el nou context econòmic, una fira que potencii la novetat (el networking i la comunitat virtual) mantenint l’encant d’allò tradicional (l’àrea d’exposició), amb un format més breu que la setmana emprada fins ara, despertarà més interès que el SIMO celebrat en aquests darrers anys, així que és probable que si, que la nova reformulació salvi al SIMO i el faci créixer.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)