Algunes fonts ja donen per fet un Office per a iOS

Compartir

L’auge dels tablets lleugers i, en especial, el gran èxit aconseguit per l’iPad d’Apple, poden haver fet decidir al gegant de Redmond la conveniència d’una versió de la seva suite ofimàtica per a aquests dispositius.

Microsoft erigeix el seu domini en el món de la informàtica en base a dos productes: la línia de sistemes operatius Windows i la suite ofimàtica Office. El primer afronta el nou paradigma en el qual prevalen els dispositius lleugers i mòbils ampliant l’abast de la seva versió de sobretaula per a què ofereixi suport també per als tablets lleugers basats en l’arquitectura ARM, mentre busca fer triomfar a Windows Phone. però què passa amb Office?

Confinat fins ara al món dels PC’s i amb una versió per a Mac OS, amb l’anunci de Windows RT (Windows 8 per a tablets i màquines ARM) s’ha confirmat també la seva disponibilitat per a aquestes màquines, però encara sense conèixer els detalls de com serà la seva interfície d’usuari ni quines funcionalitats presentarà.

És de preveure que tant una com les altres estiguin retallades respecte a la versió de sobretaula atesa la natura mateixa dels tablets de ser eines lleugeres que sacrifiquen funcionalitats per obtenir senzillesa i rapidesa, però no se sap fins a quin punt podria estar retallat aquest nou Office.

El que sí és plausible és que la companyia de Redmond hagi aprofitat l’avinentesa per concebre també un Office per als reeixits dispositius amb iOS d’Apple, especialment l’iPad, si creiem en les explicacions que ens dóna Mary Jo Foley, columnista de ZDNet.

Foley ja dóna per fet l’existència d’aquesta versió tot i que encara en desenvolupament, i gairebé es limita a preguntar-se si inclourà Word, Excel i PowerPoint.

En els propers mesos i anys, s’espera que els tablets siguin el punt d’entrada de molts usuaris al món de les tecnologies, i que aquests dispositius substitueixin al PC en molts casos en què els usuaris no necessiten fer un ús intensiu de la màquina si no navegar esporàdicament per Internet, consultar el seu correu electrònic i poca cosa més. En aquests casos, la comoditat que aporten els tablets és superior a la d’un portàtil.

En aquest escenari, l’iPad d’Apple continuarà recollint èxits per molt temps, essent el tablet de referència i el més venut. li seguiran la miríada de dispositius que muntin Android i encara és una incògnita com es comportaran els aparells llançats amb la plataforma de Microsoft, malgrat que si es confirma l’anunci que Office estarà disponible per a iOS, és possible que la companyia de Redmond vulgui dividir el mercat entre tablets que tenen el seu Office i els que no el tenen, convertint-se els aparells amb Android en aquests darrers.

D’aquesta manera, Microsoft aplicaria un principi ja exposat per Nicolau Maquiavel a finals del segle XV, principis del XVI, desplaçant la potència emergent*, ja que esperaria que els compradors optin pels tablets amb la seva plataforma Windows o els iPad per poder gaudir d’Office i, així, robar terreny als tablets Android.

La qüestió és: ¿segueix sent Office un element prou disruptiu?

Tot i que l’iPad seguirà sent el model més venut, la suma de tots els altres tablets amb Android hauria de superar les vendes d’Apple sense que aquestes últimes patissin una caiguda.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: