Amazon converteix l’iPhone en un lector d’ebooks

Compartir

El gegant llibreter porta al popular telèfon d’Apple el programari del Kindle 2. La confiança de la indústria en el seu futur és tal que les accions d’Amazon han experimentat una notable pujada a la borsa.


El Kindle for iPhone a la iTunes StoreGuillem Alsina (guillem@imatica.org) – "Kindle for iPhone" és la nova aplicació que Amazon.com ha presentat per al telèfon mòbil d’Apple i el reproductor multimèdia iPod Touch. Aquest programa actua com un lector de llibres electrònics, essent un programari equivalent al què podem trobar en els dispositius Kindle i Kindle 2 del conegut venedor de llibres en línia nord-americà.

L’aplicació és de descàrrega i instal·lació gratuïta, no així els llibres que han de ser adquirits a la botiga en línia d’Amazon. Els posseïdors d’un Kindle 2 podran, a més, sincronitzar les seves lectures, de manera que puguin anar saltant entre els dos dispositius.

Així es mostren els llibres en el Kindle for iPhoneAmazon ha publicat aquesta aplicació com un complement al seu principal producte lector d’ebooks, que malgrat haver despertat una gran expectació a la Xarxa no ha tocat una gran massa de vendes. De fet, la societat no sembla encara estar preparada per a aquesta mena de gàdgets, que encara han de superar alguns inconvenients com ara la durada de la bateria, la pantalla (que no ha de cansar la vista) i la mida de l’aparell en si. Tot i això, i malgrat tots aquests inconvenients, Amazon s’està llaurant un futur i es mostra satisfeta amb l’acceptació que ha tingut l’aparell.

De moment, no res s’ha dit de la polèmica funció de lectura automàtica, tot i que és probable que donats els problemes amb els quals s’ha trobat Amazon, aquesta no hagi estat incorporada en el programari per a l’iPhone.

L’iPhone no serà un altre Kindle

Malgrat que podria semblar que amb aquest moviment, Amazon.com vol convertir el telèfon d’Apple en un nou lector d’ebooks semblant al kindle, tècnicament ambdós aparells disten molt d’assemblar-se. I això és degut no només a les seves funcions i a la seva gènesi i objectiu diferenciats, sinó que el principal element que necessitarem per a llegir (la pantalla) és molt diferent entre els dos dispositius.

Mentre que el Kindle ha nascut amb vocació de lector de llibres electrònics i per a això compta amb una pantalla molt còmoda i que simula la brillantor i reflex del paper per a què la lectura no s’acabi transformant en cansament visual, la pantalla del telèfon d’Apple no és tan còmoda en aquest sentit, pel que no és un dispositiu que pugui ser emprat satisfactòriament per a, per exemple, passar-se tota una tarda de diumenge llegint un llibre, mentre que el Kindle d’Amazon sí ha nascut amb aquest objectiu en ment.

Sincronitzant un llibre amb Kindle 2En aquest sentit, el que busca Amazon és el lector ocasional, aquell que llegeix revistes en el tren, autobús, o que aprofita qualsevol moment per llegir uns paràgrafs, però que no necessàriament es passa hores enganxat a un llibre. Fomentar les seves vendes també és un altre objectiu del llibreter en línia per excel·lència.

Amb aquest moviment, Amazon també desbarata qualsevol possible intent per part d’Apple de convertir a l’iPhone/iPod Touch en un lector de llibres electrònics en el futur; Amazon.com és el principal venedor de llibres en línia, i la seva aplicació per a la plataforma d’Apple ampliarà el seu domini en aquest camp en el qual, a més serà pionera. Tot i això, el fet que Apple hagi acceptat l’aplicació fa pensar que, o bé no té plans per vendre llibres electrònics en el futur, o bé ha hagut d’acceptar que Amazon li passi al davant per mantenir-los en secret.

Proper objectiu ¿iTunes?

Aquesta iniciativa també fa pensar si el proper pas serà que Amazon vengui llibres electrònics directament a través de la iTunes Store. No es fa difícil pensar en una aliança comercial, atès que Amazon.com ja té una aplicació que dóna accés a la seva botiga en línia des de l’iPhone, pel què per a Apple no representa cap perill i si molt per guanyar per a ambdues empreses. A més, amb aquest pas, Apple afermaria el seu lideratge com a botiga de continguts estenent-se al mitjà escrit.

Guillem Alsina