Analista de Big Data: una professió de futur

Compartir

El nombre de professionals necessaris per analitzar grans volums de dades i treure’n conclusions podria rondar el milió i mig a tot el món, fet que converteix el Big Data en una excel·lent sortida professional i més en una època de crisi.

Una de les conclusions del BDigital Global Congress celebrat recentment a Barcelona, ha estat que el Big Data (disciplina que s’encarrega de la captació, emmagatzemament i, sobretot, procés de grans volums de dades per tal d’obtenir-ne informació) ja està present en les grans empreses, i que les petites també poden treure’n partit. Per a això, per aconseguir aquestes dades, analitzar-les i presentar conclusions en conseqüència, es necessitaran un gran nombre de professionals especialitzats en aquesta disciplina.

Fins a 1,5 milions de llocs de treball a nivell mundial podrien estar vacants en l’apartat de Big Data, fet que converteix aquesta en una disciplina amb molt de futur, especialment en un àmbit de crisi que s’està vivint en molts països. L’oportunitat professional pot sorgir en el mateix país de residència o a l’exterior perquè segons el que s’ha explicat, la manca de professionals ho serà a nivell mundial.

Les pàgines de seguidors a les xarxes socials com Facebook, les newsletters corporatives (els formularis que els internautes han d’omplir per a subscriure’s) conformen algunes de les fonts de dades que nodreixen els recursos de Big Data de les empreses, i és de la seva anàlisi del que se’n poden treure conclusions com ara perfils de seguidors tipus per a la realització de campanyes publicitàries i de màrqueting.

Aquest conjunt de conclusions que s’obtenen després d’analitzar dades procedents d’entorns socials (com l’abans esmentat Facebook, Google+ o Twitter) conformen el que es coneix com a dadespsicogràfiques, que permeten a les empreses dividir els seus clients o potencials clients en subgrups segons el seu estatus social i econòmic, els seus hobbys o preferències.

Per mitjà de l’anàlisi d’aquestes, també podem intuir les tendències que vindran en un futur, una cosa tant o més important que els trending topic actuals per al bon rendiment comercial d’una empresa.

En aquest sentit, doncs, es va realitzar també una crida per a què les dades procedents de les xarxes socials comencin a nodrir els CRM’s de les empreses, una assignatura encara pendent per a moltes grans corporacions i que no exclou les petites empreses locals.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Analista de Big Data: una professió de futur
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: