Android: guerra de preus amb l’iPhone?

Compartir

El sistema operatiu per a mòbils de Google podria entrar al mercat amb un preu per terminal inferior al del telèfon d’Apple per aprofitar l’expectació generada.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Fa la sensació que amb el llançament de qualsevol nou telèfon mòbil de certes prestacions es pretén superar les vendes i el reclam mediàtic de l’iPhone d’Apple, convertit així en tot un model a seguir per part de la indústria. Fa uns dies, i en unes jornades sobre informàtica, parlava informalment amb un company que em va comentar de primera mà que Telefónica no s’havia gastat pràcticament res en publicitat per a promocionar l’iPhone, aconseguint en canvi un volum de vendes realment important. L’efecte "màrqueting viral" ha estat el factor clau en aquest cas, ja que només amb l’anunci de la posada a la venda i el boca a orella, l’operadora espanyola va generar prou expectació com per interessar a un volum de clients molt important.

L’Android de Google podria jugar la mateixa carta i, a més, buscar un preu sensiblement inferior i unes condicions de contracte menys lleonines que les del terminal d’Apple per poder vèncer a aquest darrer en un terreny que té pres a l’assalt.

De fet, el model de negoci d’ambdues companyies (Google i Apple) és diferent: mentre que la companyia de la poma s’ho fa tot ella (el terminal i el sistema operatiu) i pacta amb una operadora per país per oferir-lo en exclusiva i a un preu elevat confiant que el posicionament de la seva imatge de marca i prestigi facin la resta, Google ofereix només el que és el sistema operatiu en col·laboració amb fabricants i operadores i els serveis en línia afegits com poden ser els de geoposicionament. La resta, va a càrrec d’operadores o fabricants de terminals.

Android ha generat certa expectació, potser més entre els professionals del món de la informàtica i la telefonia mòbil i la premsa especialitzada que entre el públic final (o, almenys, aquesta expectació és sensiblement inferior a la creada per les dues generacions de l’iPhone), però tot i això sembla prou com per comptar amb una càlida rebuda entre el públic.

El primer terminal amb Android que veurà la llum serà molt probablement l’HTC Dream, que segons els rumors més insistents llegits a la Xarxa, vendria T-Mobile als Estats Units amb un preu de 199 dòlars el terminal amb 8 GB. de capacitat i 299 el de 16 GB. A més del logo d’HTC i de l’operadora, el terminal també lluiria la imatge corporativa de Google.

Tot i això, aquestes informacions han de ser preses amb precaució, ja que de moment només es tracta de rumors més o menys fonamentats dels quals se n’han fet ressò diverses publicacions especialitzades.

Guillem Alsina