AOL tornarà a ser independent nou anys després

Compartir

InternetEl proper 9 de desembre, i després de vuit anys de relació, acabarà el matrimoni entre America On Line (AOL) i Time Warner, amb més ombres que llums. És la fi d’una relació que va constituir una de les primeres grans operacions d’adquisició de l’era Internet.

Redacció – AOL fou en el seu moment un dels grans ISP’s que va contribuir a l’expansió d’Internet entre els usuaris finals dels Estats Units, fet que va despertar l’interès d’un gran grup mediàtic com Time Warner, que juntament amb Disney o Viacom constituïa i constitueix un dels grans trusts empresarials del sector dels continguts, amb potes en el món del cinema, la publicitat o les telecomunicacions. En el seu poder té a empreses com els canals de televisió HBO (productor de moltes sèries de gran èxit) i la CNN, la productora New Line Cinema o el grup d’entreteniment Warner Bros.

Al seu moment, l’aliança d’ambdues empreses va tenir en contra l’oposició de Disney, un dels conglomerats que feia la competència a Time Warner, i a grups de ciutadans que temien per un autèntic monstre que monopolitzés l’accés a la Xarxa. Finalment, un any després (gener de 2001) la FCC (Federal Communications Commission, l’organisme federal nord-americà que regula certs aspectes del mercat de les telecomunicacions) va autoritzar l’operació.

De llavors ençà, l’empresa conjunta resultant, AOL Time Warner, ha estat una decepció continuada. Com a prova, la capitalització total amb què sortirà a la borsa la nova AOL: 3.400 milions de dòlars. En comparació, i per la quantitat que va abonar Time Warner en el moment de la seva absorció, en el 2000 AOL tenia un valor estimat de 163.000 milions de dòlars.

Els preparatius per a aquesta separació s’han anat fent al llarg dels darrers mesos, i tampoc és l’única unitat que Time Warner separarà del seu negoci principal, pel que sembla que la crisi està obligant a aquesta empresa a dur a terme una reestructuració desfent-se de les divisions que li són menys rendibles.

La independència d’AOL suscita la pregunta de si la nova companyia buscarà expandir-se amb força fora dels Estats Units, o les seves activitats es limitaran principalment a aquest país. Actualment, AOL compta amb presència en 37 països amb 38 edicions (incloent la de Hong Kong, antic enclavament britànic a l’Àsia i avui zona amb una sobirania especial de la Xina), malgrat que en alguns casos no passa de ser una presència purament testimonial.

Amb el retorn d’una AOL en solitari, torna a l’activitat una de les companyies històriques d’Internet. Benvinguda un altre cop, AOL.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)