Apple crea escola amb l’App Store per a l’iPhone

Compartir

Google i Microsoft copien el model de funcionament de la botiga en línia per a les seves pròpies plataformes de telefonia mòbil.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – L’App Store d’Apple per a l’iPhone i l’iPod Touch consisteix en un repositori de programari comercial, lliure o simplement gratuït, accessible des del mateix dispositiu i des del qual es poden adquirir (si és procedent), descarregar i instal·lar les aplicacions que ofereix sense haver de passar per un ordinador de sobretaula per realitzar tot el procés com fins ara amb els sistemes operatius de dispositius mòbils clàssics (Palm OS, Windows Mobile i Symbian principalment).

Una instantània de l'Android MarketFins a la seva entrada en escena, els repositoris de programari es trobaven dispersos entre diferents llocs web, alguns especialitzats en recopilar programes per a una plataforma determinada o per a dispositius mòbils en general, però sembla que aquest model pot tenir els dies comptats si es popularitza el model emprat per la companyia de Cupertino, i tot apunta a què així serà.

Per començar, recentment dos alts responsables d’Android (la plataforma lliure per a smartphones de Google basada en GNU/Linux) han admès que aquest sistema operatiu comptarà amb un sistema de distribució d’aplicacions anomenat Android Market. El nom ja denota una certa semblança amb l’App Store d’Apple, malgrat que guardant les distàncies per a què no en sembli una simple còpia, tot i que les funcionalitats i la manera d’emprar-lo són, en principi, molt coincidents.

Els primers telèfons que surtin al mercat equipats amb Android disposaran d’una beta d’aquesta eina, que ha estat incorporada a la plataforma força tard. Recordem que de moment només disposem de la plataforma de desenvolupament i d’emuladors d’Android, i que els primers telèfons equipats amb aquest sistema podrien ser vistos al mercat a finals d’enguany o principis del vinent.

Una instantànea de l'Android MarketMicrosoft també sembla haver trobat en l’App Store un exemple a seguir. I és que les xifres milionàries de vendes i el gran èxit que està aconseguint són temptadors per a qualsevol empresa. En el cas de la multinacional de Redmond, tot ha començat en forma de rumor arran d’un anunci publicat pel gegant del programari en el qual s’ofereix un lloc de treball com a Director de la secció de Serveis i Comunicacions d’Oficina Mòbil. En aquest anunci s’hi esmenta SkyMarket, un terme en el qual diferents publicacions com la prestigiosa PC World hi han volgut veure la botiga en línia d’aplicacions per a Windows Mobile de la companyia.

Si bé en el cas de Google el tema ja ha estat confirmat independentment que el producte final variï en els detalls que s’han donat a conèixer fins ara, en el de Microsoft es tracta només de rumors fundats en certes pistes que s’han d’interpretar.

Guillem Alsina