Apple dóna novament en el clau amb Ping

Compartir

AppleLa xarxa social dedicada al món de la música que Steve Jobs va presentar fa uns dies a Londres “amenaça” de convertir-se en un nou èxit instantani de la factoria de Cupertino, ja que als dos dies de funcionament havia atret a més d’un milió d’internautes.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Les “mans de Rei Mides” de Steve Jobs han tornat a convertir en or el que toquen, aquest cop amb la xarxa social Ping (inaugurada amb el llançament d’iTunes 10), malgrat que en aquest cas Apple comptava amb avantatge: jugava sense risc en atraure a tots els usuaris d’iTunes, que són molts, a parlar encara més sobre el que més els agrada, la música i els seus protagonistes.

Ping fou presentada el passat dia 1 a Londres pel mateix Jobs juntament amb la renovació de la línia d’iPod’s i el nou Apple TV. Aquesta xarxa social, l’accés a la qual es troba limitat a través del programa iTunes (no disposa d’interfície web per a poder treballar amb ella des de qualsevol navegador) està dedicada completament al món de la música, podent compartir llistes de reproducció, estar informat de gires i concerts dels nostres artistes preferits, o intercanviar comentaris sobre peces i compositors amb altres usuaris.

El seu caràcter d’exclusivitat per a iTunes va suposar, en el moment de ser presentada, un inconvenient per a alguns analistes, però ningú es va atrevir a vaticinar el fracàs (en molts casos, tampoc l’èxit) que tindria la nova iniciativa. Tímidament, algunes veus van anunciar que Apple feia la competència a Facebook; fals.

Era difícil per no dir impossible que la companyia de Cupertino es llancés a competir en un terreny (el de les xarxes socials) en el que tenia tots els punts per a no atraure una massa crítica d’usuaris si s’enfrontava a Facebook. La seva aposta ha estat la d’explotar una massa d’usuaris ja guanyada introduint una nova funcionalitat a iTunes que, casualment, funciona a manera de xarxa social.

La jugada estava calculada per a guanyar; a més de comprar música, un melòman és procliu a parlar dels seus gustos musicals amb altres melòmans, i a compartir informació del que escolta, del que li sembla interessant i del que no, i a informar-se sobre quan els seus artistes preferits estaran a prop d’on viu. Si a això se li afegeix la facilitat per donar-se d’alta en aquest servei des del mateix programa que hom empra per a descarregar, escoltar música i sincronitzar el reproductor MP3, tenim un cavall guanyador.

El milió d’usuaris aconseguit per Ping en menys de 48 hores correspon a un de cada tres internautes que han descarregat iTunes 10 en aquests dos dies. És de preveure que a mesura que més i més gent es vagi descarregant el programa, més augmentarà aquest nombre, i també és probable que Ping sigui motiu d’atracció per a nous usuaris d’iTunes, encara que serà un nombre més discret el que es decidirà a utilitzar el programa d’Apple només per aquesta funcionalitat.

N’hi haurà més?

A partir d’aquí, les possibilitats de Ping són infinites; és probable que una futura versió inclogui allò necessari per estar al corrent d’estrenes de cine, compartir llistes de pel·lícules i criticar estrenes. Serà un pas lògic que seguirà al què ja va fer la mateixa Apple amb l’iPod i després l’Apple TV o la venda de música i després pel·lícules i sèries de televisió: primer la música, després la imatge.

Sense cap mena de dubte, ens trobem tan sols al principi d’un nou èxit de la companyia de la poma mossegada.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina