Apple encara podria estar treballant en un servei de música en streaming

Compartir

AppleEl model de negoci de Spotify s’ha demostrat molt rendible fins ara, pel què la companyia de Cupertino podria estar estudiant llançar una cosa semblant.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Segons indica la versió online del rotatiu New York Post -que cita per a això fonts sense identificar-, Apple ha estat sondejant a diversos segells discogràfics sobre com enfocar la creació d’un servei de música en streaming sota subscripció.

Els rumors sobre un possible servei de música en streaming d’Apple no són nous; ja des de finals de l’any passat, en què es va descobrir que la companyia de Steve Jobs havia adquirit Lala (que proporcionava un servei de música en streaming semblant al de Spotify), s’ha vingut parlant sobre el tema. I, de fet, a l’Apple TV es poden veure continguts en streaming des de la seva darrera actualització, encara que això si, de terceres parts com Netflix.

A l’article del Post, s’hi afirma que Eddy Cue (cap d’iTunes per a Apple) ha estat en contacte amb diverses discogràfiques per a presentar-los la proposta, calibrar la seva reacció i començar a perfilar com seria aquest servei segons els interessos mutus. Donat el bon funcionament d’iTunes per a la venda de música, és més que probable que les grans discogràfiques estiguin receptives a parlar d’un servei d’aquesta mena.

El cost de la subscripció podria oscil·lar entre els 10 i els 15 dòlars mensuals, i encara quedaria per definir (segons la informació facilitada pel post) si aquest preu correspondria a una tarifa plana real (és a dir, amb música il·limitada) o bé si hi hauria algun límit màxim en la música consumida.

El model a imitar seria, probablement, el de Spotify, tot i que integrant el servei al seu programari de reproducció iTunes. En el post també s’esmenta que Spotify estarà disponible en Windows Phone 7, pel què el possible servei de streaming d’Apple li faria la competència en l’iPhone/iPad (en els que, per cert, també es pot trobar el client de Spotify).

Personalment, crec que és més el fet de voler ampliar el negoci d’iTunes fixant-se en un model d’èxit que ja està funcionant com és el de Spotify, que no el de sentir que aquest últim és realment la seva competència. D’aquesta manera, la companyia de Cupertino i les discogràfiques estarien buscant atraure a usuaris que fins ara no han pogut convèncer per a què comprin cançons soltes.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina