Apple es defensa davant l’allau d’acusacions sobre l’iPhone 4

Compartir

AppleEl mateixa Steve Jobs va realitzar una aparició personal per reafirmar-se en que el problema de cobertura de l’iPhone 4 no és tal, si no una fórmula matemàtica errònia ja corregida gràcies a una nova actualització de l’iOS. La companyia de Cupertino contraataca reafirmant-se en els seus postulats i regalant fundes de plàstic a tots els seus clients.

Redacció – Steve Jobs en persona ha sortit al pas de les crítiques dirigides contra el darrer smartphone d’Apple, que si en els seus primers dies de comercialització es va fer famós per batre rècords de vendes, ara s’ha fet tristament cèlebre pels problemes relacionats amb la seva antena, als quals el mateix Jobs ha batejat com “antennagate”.

Amb anterioritat, Apple havia fet pública una nota de premsa en la qual hi afirmava que els suposats problemes de maquinari del seu telèfon són, en realitat deguts a un error en la fórmula matemàtica emprada per calcular el nombre de barres exhibides per a indicar el nivell de cobertura de l’aparell, argument que fou reiterat per Steve Jobs en la seva aparició del passat dia 16.

Jobs es va referir també a un recent estudi realitzat per Consumer Reports en el qual aquesta prestigiosa publicació nord-americana afirmava que no podia recomanar la compra de l’iPhone 4 argumentant que, efectivament, el problema de cobertura és degut al maquinari.

Consumer Reports també recomanava que, en cas de posseir un exemplar d’iPhone 4 o voler adquirir-ne un, el millor era comprar una funda de plàstic que rodeja el lateral, ja que d’aquesta manera no es toca directament amb la pell en la part del terminal que allotja l’antena, limitant en gran mesura la pèrdua de cobertura. Steve Jobs ha indicat aquesta solució dient que Apple repartirà gratuïtament aquest tipus de fundes a aquells qui hagin adquirit un iPhone 4, i que estudiarà els resultats d’aquesta operació fins al setembre.

El cofundador i CEO d’Apple es va reafirmar en què el problema de pèrdua de cobertura d’un telèfon mòbil quan es toca amb la mà la part que allotja l’antena afecta en certa mesura a tots els terminals de qualsevol fabricant. Per tal de demostrar-ho, Apple ha posat en línia una pàgina en la qual es compara l’iPhone 4 amb una BlackBerry Bold 9700, un HTC Droid Eris, un Samsung Omnia II i, finalment, un iPhone 3G S de la mateixa casa.

Per solucionar aquesta fallada en la fórmula del càlcul de les barres, la companyia de Cupertino ha llançat l’actualització del sistema operatiu d’aquest terminal, l’iOS, a la versió 4.0.1 .

Contraproduent per a Apple no admetre el problema encara que aquest no sigui cert?

El pitjor de tot és que, independentment de que sigui o no culpa de l’antena el problema de recepció de l’iPhone 4, i de que Apple ho conegués o no abans de llançar el telèfon, no reconèixer-ho li està costant una andanada de crítiques per part de la indústria, mitjans de comunicació i consumidors, que potser callarien en bona part si Apple ho reconegués, demanés disculpes i canviés els aparells… fins i tot encara que el problema no fos realment culpa seva. Les paradoxes de les relacions públiques són així.

Realment, el que ha crispat als posseïdors d’un iPhone 4 és, en primer lloc, que Apple trigués a reconèixer que “hi ha alguna cosa”, i després que hagin sorgit veus discordants que, almenys en principi, se suposen independents, com la de Consumer Reports. Per això, tant Apple com AT&T s’han guanyat una demanda col·lectiva per part d’usuaris descontents amb el seva manera de procedir.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina