Apple i el seu propi motor de cerques

Compartir

Parlar sobre cercadors significa, en primer terme, referir-nos a Google, el número u en aquest mercat, i als altres més importants que segueixen les seves passes, des de força lluny, per cert: Yahoo! i Microsoft són dos dels què li estan al darrere, però que no signifiquen cap pressió sobre el líder.


Analía Lanzillotta – Tot i aquesta situació, sempre hi ha algú que intenta fer alguna cosa nova en el sector dels cercadors. L’any passat va ser el Powerset, un cercador basat en el “llenguatge natural” que “entén” el que se li demana. I aquest any el Wikia Search, el cercador de Wikipedia, que malgrat les seves expectatives, no va tenir gaires resultats. Diguem que ni aquests ni altres que van poder haver sorgit van moure els fonaments establerts per Google.

Aquest cop li toca el torn a Apple. Pel que sembla, la companyia liderada per Steve Jobs estaria en l’etapa de desenvolupament d’un nou cercador en línia o, almenys, d’una interfície en la qual s’agruparien el total de les seves aplicacions. No se sap en quina etapa estan del seu desenvolupament, ni si hi ha gent especialment contractada per a això ni tampoc com serà, només es rumoreja sobre el fet que Apple no vol quedar fora dels 45 mil milions de dòlars que l’any passat es van moure en el mercat dels cercadors.

També cal tenir en compte que el navegador d’Apple té entre el 6 i el 7% del mercat i que els usuaris de l’iPhone i dels iPods empren Google com el seu motor de cerques. I sobre el que també se’n sap alguna cosa és sobre l’interès de Steve Jobs en entrar amb la seva pometa al mercat en el qual el mes passat Google va tenir més del 70% de les cerques en línia als Estats Units.

Font:

Informática MasterMagazine > Actualidad – informática

Guillem Alsina