Apple perd un 10% de quota en els tablets en el darrer any

Compartir

La companyia de la poma necessita llançar una tercera generació del seu icònic iPad per a recuperar el terreny perdut i mantenir el seu domini, segons indiquen analistes.

L'iPad perd quota davant Android. De la mà d'Apple està frenar-ho

L'iPad perd quota davant Android. De la mà d'Apple està frenar-ho

El domini d’Apple en el segment dels tablets ja no és tan aclaparador com abans, segons es desprèn de les estadístiques recentment publicades per la consultora Strategy Analytics, i la seva quota de mercat va a la baixa en favor dels tablets Android:

Percentatge del mercat en el darrer trimestre del 2010Percentatge del mercat en el darrer trimestre del 2011
iOS (Apple, iPad)68,20%57,60%
Android29,00%39,10%
Microsoft (Windows 7 principalment)0,00%1,50%
Altres (PlayBook OS,…)2,80%1,90%

Tot i el percentatge a la baixa d’Apple en el total del mercat, això no significa que la companyia de Cupertino estigui venent menys iPads que abans, més aviat al contrari: d’un mercat total de 10,7 milions d’unitats en el darrer trimestre del 2010, s’ha passat als 26,8 milions del mateix període del 2011, el que suposa un 250% d’un període a l’altre. Així, encara que Apple hagi baixat en quota de mercat, ha augmentat (i molt) en vendes.

Què ha passat? S’han de tenir en compte divers factors per poder explicar l’espectacular augment en les vendes de tablets Android. Un d’ells és l’entrada en escena del Kindle d’Amazon, el tablet Android que més èxit està aconseguint fins a la data. Un altre factor és l’entrada en lliça de petits fabricants asiàtics que ofereixen tablets amb la plataforma de Google per un preu molt baix, captant audiències que desitgen un d’aquests aparells però no volent gastar el que costa un iPad o un tablet Android de determinats fabricants com Motorola o Samsung, que es fan pagar. Fins i tot, algunes operadores estan llançant tablets d’aquesta mena sota marca pròpia finançats a preus molt atractius i competitius.

Cal notar l’abrupta davallada de la quota d’un grup d’altres plataformes, entre les quals s’hi comptaria el tablet de BlackBerry, i l’entrada en escena dels tablets amb Windows quan encara ni tan sols ha sortit al carrer el Windows 8 de Microsoft, la versió d’aquesta plataforma la interfície gràfica de la qual ja està explícitament adaptada al funcionament en tablets.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

 

Guillem Alsina
Etiquetes: