Apple podria llançar un ‘Spotify-killer’?

Compartir

MacD’aquesta manera, la companyia de Cupertino afegiria al seu catàleg l’única forma de comercialització de cançons que li manca, ampliant així la capacitat de generar negoci del seu servei de música.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – iTunes és, ara mateix, la botiga virtual de música més coneguda i reeixida de tot el món, i sense cap mena de dubte la que més volum de negoci genera a tota la Internet. Sense competidor que pogués estar a la seva alçada fins a la data, ha basat el seu negoci en la venda directa de cançons en format de fitxer MP3 que l’usuari adquireix i descarrega al seu ordinador per a escoltar directament o sincronitzar amb el seu dispositiu mòbil (iPhone/iPod). Però ara, Spotify està guanyant reputació tant entre els usuaris com en la pròpia indústria amb un model de negoci diametralment oposat: no es tracta de vendre la música per peces, si no oferir-la gratuïta a canvi d’haver de suportar una quantitat raonable de publicitat, una mena de “barra lliure” subvencionada. I, si no es vol haver de suportar aquesta publicitat, per un preu mòdic, es pot tenir aquesta “barra lliure” sense els molestos anuncis. I li funciona, tan bé o millor que a Apple.

És per això que Spotify s’ha guanyat el suport de la indústria, essent fins i tot convidada com a conferenciant al passat Mobile World Congress, on es va codejar amb els grans de la indústria mòbil que, ara mateix, estan enfrontats amb Apple.

L’anunci de la companyia de Cupertino de que avui “serà un dia especial” per un anunci relacionat amb iTunes, ens pot dur a la presentació d’un servei de streaming, potser fins i tot gratuït subvencionat amb publicitat ara que Apple té el seu propi sistema d’anuncis sensibles al context per a l’iOS -iAd-, que també pot emprar en altres serveis en línia. I, si no és gratuït subvencionat, serà probablement de baix cost (ens pocs euros mensuals, potser una tarifa plana de 9,95 amb poques o cap limitació pel que fa al nombre de cançons a reproduir).

Amb això, Apple trencaria una nova barrera atraient a consumidors que prefereixen aquesta modalitat per davant d’altres, augmentant el seu volum de negoci, generant més benefici i atacant directament a Spotify en el seu terreny. Una jugada, doncs, rodona.

Per la tecnologia, Apple l’ha de tenir; avui en dia crear un servei de streaming no és difícil, a més que la companyia de la poma va adquirir en el passat a Lala, que oferia al seu torn un servei semblant.

Estratègicament li convé i pot fer-ho. Alea iacta est però, com sempre amb Apple, a aquestes hores només Steve Jobs i uns pocs mortals més saben amb seguretat de què va el tema.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)