Apple posar? a la venda les pel

Compartir

Els preus oscil·laran entre els 10 i els 15 dòlars per als films en catàleg i les noves estrenes respectivament.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Es consolida una nova forma de distribuir pel·lícules que difereix dels mètodes tradicionals gràcies a Apple i a la seva botiga en línia iTunes. Les principals productores del món cinematogràfic com Twentieth Century Fox, Disney, Paramount Pictures, Sony o Universal Studios han acordat amb la companyia de Cupertino la inclusió de les seves produccions en el catàleg de la iTunes Store al mateix temps que la seva sortida al mercat en DVD.

Això reafirma encara més la botiga en línia d’Apple com la "primera espasa" dels llocs de distribució de continguts audiovisuals a través d’Internet per davant de les opcions de la competència com el servei Rhapsody de Real Networks o el Zune Marketplace de Microsoft. A més, també fa que les principals "majors" del negoci del cinema pugin al carro de la distribució de continguts en línia, al qual fins fa poc no miraven amb molts bons ulls o, si més no, amb cert recel per veure la Xarxa de xarxes encara com un "niu de pirates" en el que les seves produccions es passen entre internautes sense poder recaptar-ne un cèntim.

Els preus de les últimes produccions seran de 14,99 dòlars, i un cost de 9,99 per a la resta del catàleg de les productores. Els films descarregats podran ser vistos en ordinadors, iPod Touch/iPhone, o un televisor amb l’Apple TV connectat. A partir d’aquesta setmana, títols com American Gangster, Sóc Llegenda, Juno o Alvin i Els Esquirols estaran disponibles per a descàrrega a través d’iTunes paral·lelament a la seva disponibilitat en DVD.

El format Blu-ray Disc, guanyador de la recentment finalitzada "guerra" dels formats successors del DVD podria trobar-se a llarg termini amb un rival molt dur de rosegar en aquesta forma de distribució, ja que estalvia despeses als usuaris i els proporciona una major comoditat sense haver de desplaçar-se i tenir al seu abast un complet catàleg de pel·lícules, sense estar sotmesos a la disponibilitat de títols en suport físic. El negoci dels vídeoclubs també es veurà afectat a la llarga, havent de canviar el seu model de negoci per adaptar-se o bé desaparèixer.

Les accions de la companyia de Cupertino van pujar en ser conegut l’anunci, doncs hi ha previsió que els dispositius com l’iPod Touch o l’Apple TV augmentin en vendes esperonats per aquesta nova iniciativa d’Apple.

Més informació:

Nota de premsa publicada per Apple

Guillem Alsina