Aprovat definitiu a l’acord Microsoft-Yahoo! en cerques

Compartir

InternetAmb el vistiplau de la Unió Europea, es dóna llum verda al canvi del motor de cerques de Yahoo! (que en dates properes passarà a Bing) i que la veterana multinacional d’Internet sigui la venedora exclusiva de publicitat per a ambdues empreses.

Redacció – Quan aquest juliol passat Microsoft i Yahoo! anunciaven per fi haver arribat a un acord comercial, aquest semblava el colofó del frustrat intent d’adquisició de la multinacional d’Internet per part de la companyia de Redmond. Malgrat tot, van sorgir alguns problemes que van fer prendre la decisió de retardar l’entrada en vigor de l’acord fins a aquest any. Un d’aquests obstacles, l’aprovació per part de les autoritats europees de regulació del mercat, ha estat finalment superat.

Conseqüentment, ambdues companyies han anunciat que, a partir d’ara i en el termini d’uns dies, es duran a terme els canvis pertinents que portaran Yahoo! a adoptar Bing com a motor de cerca, i a convertir la veterana multinacional d’Internet en la proveïdora de publicitat per a ambdues empreses. La borsa ha reaccionat a l’alça amb Yahoo!, i inicialment també amb Microsoft encara que aquests últims dies hagin significat una caiguda de la cotització (més per causa del que ha presentat en el Mobile World Congress que per això).

Segons indiquen des de Yahoo!, aquesta companyia no només entregarà els resultats proporcionats per Bing per a la cerca realitzada per l’usuari, sinó que els donarà un valor afegit mitjançant informació i serveis addicionals fruit del departament de R+D de la companyia.

Aquesta operació està orientada a competir amb Google, dominadora sense pal·liatius del panorama de les cerques en línia. Paradoxalment, farà que Bing es converteixi en el motor de cerques per defecte d’Ubuntu mitjançant l’acord al que van arribar Canonical i Yahoo!.

Serà necessari veure en els propers mesos com a afecta aquesta unió a l’ús de cercadors en línia a nivell mundial, ja que si bé als Estats Units, Bing està progressant lentament, a Europa i la resta del món la balança segueix clarament desequilibrada en favor de Google.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)