Chromebooks: desastre per a Google
Samsung i Acer, els dos fabricants d’aquests aparells, han baixat els seus preus de cara a la campanya nadalenca veient les escasses vendes produïdes fins a la data.
Algú de vostès té al seu poder un Chromebook o ha vist alguna persona treballant amb un? Si la resposta a aquesta pregunta és afirmativa, llavors es pot considerar afortunat, com una “rara avis” en perill d’extinció.
A manca de xifres de vendes oficials, i després del llançament dels ultraportàtils que funcionen amb Chrome OS al mercat a mitjans d’any, es presumeix que pocs d’aquests han sortit de les prestatgeries de les botigues. Mediàticament, a més, han desaparegut del mapa i poc més se n’ha parlat tant d’aquestes màquines com del seu sistema operatiu.
La limitada funcionalitat (només cobren sentit connectats a Internet i vivim en un món en el qual no hi ha cobertura a tot arreu, i menys quan se la necessita de veritat) i el seu elevat preu (entre 300 i 500 dòlars cada aparell) han decantat a la majoria dels consumidors bé per netbooks o tablets, els dos formats rivals del Chromebook.
És per això que, davant de la immediatesa de la campanya nadalenca i amb l’objectiu d’esperonar les vendes, els preus d’aquests aparells han baixat entre 50 i 80 dòlars depenent de la configuració (si només disposen de Wi-Fi o si a aquesta li afegeixen capacitat 3G). Però, donades les limitacions d’aquests aparells i que a igualtat de preu podem tenir un netbook o un tablet, és previsible que les vendes continuïn sense enlairar-se.
Per tal que això es pogués donar, el preu d’aquests aparells hauria de baixar al voltant dels 200 dòlars, més barats que els netbooks convencionals i els tablets “de marca”. Malgrat tot, la limitació del seu sistema operatiu, que només té sentit quan la màquina està connectada a Internet, encara pesa molt.
Google deixarà de banda a Chrome OS en favor d’Android d’una vegada per sempre?
La desfeta patida pels Chromebooks i el poc ressò mediàtic i d’interès entre els usuaris que està despertant l’“altre” sistema operatiu de Google, hauria de fer reflexionar la multinacional del cercador.
Els consumidors encara no estan preparats per a un concepte de sistema operatiu que només té sentit online, ja que com he indicat abans, la cobertura d’Internet no és, a hores d’ara, quelcom que es trobi constantment en tots els escenaris, almenys en la majoria dels països.
Quan viatgem, i tret de la Wi-Fi que se’ns pot subministrar als hotels en els quals fem estada, tampoc és fàcil trobar punts d’accés gratuïts, pel què finalment hem de pagar per connectar-nos a la Xarxa. Ja no parlem dels costos de roaming en 3G, que poden arribar a ser prohibitius si ens n’anem a un altre país, pel què gairebé surt més a compte adquirir una tarja en el lloc de destinació.
Davant la indiferència dels consumidors o directament el rebuig cap aquesta plataforma, Google s’hauria de plantejar admetre el fracàs i fer el que havia d’haver fet des d’un bon principi: cancel·lar les seves iniciatives comercials respecte a Chrome OS i centrar els seus esforços en Android, l’èxit del qual ja li és, àdhuc, incontrolable.
Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org
- FutureBuds: els auriculars que saben quan te’ls has tret - 7 de març de 2019
- Paymo, el primer smartphone-cartera veritablement digital - 7 de març de 2019
- Mobile World Congress: algunes conclusions interessants - 4 de març de 2019