BDigital Apps: tot explorant les claus de l’èxit de les apps

Compartir

L’edició d’enguany del congrés de tendències en aplicacions mòbils de Barcelona organitzat per BDigital explora les claus de l’èxit d’una app, així com el futur de la mobilitat a través d’un dels experts més reputats en el terreny de la investigació sobre aquest camp.

Des d’avui i fins el dimecres, Barcelona reassumeix el seu paper de capital mundial de les tecnologies mòbils (recordem que la ciutat comtal ostenta el títol de Mobile World Capital) amb el congrés BDigital Apps, organitzat cada any per BDigital i que enguany arriba a la seva quarta edició.

La primera novetat d’aquest any és el trasllat de seu, i el seu repartiment entre dues localitzacions diferents. Fins ara, el congrés s’havia celebrat al CaixaForum, a tocar de la Fira de Barcelona, i en col.laboració amb La Caixa que en cedeix l’espai. Sense deixar aquesta col.laboració, enguany el congrés es trasllada en les seves dues primeres jornades al CosmoCaixa (antic Museu de la Ciència), de la mateixa entitat financera, on s’hi celebraran les conferències, mentre que la darrera jornada (monogràfica amb un workshop sobre el consum de vídeo a les apps) es durà a terme a l’edifici Media-TIC.

Com cada any, ponents de primera línia i temàtiques atractives. Entre aquests, el ‘keynote speaker’, Fabian Hemmert, investigador del Design Research Lab de la Berlin University of the Arts, i considerat un dels principals experts en el futur de la comunicació mòbil. Ell explicarà als assistents la seva visió de com seran els smartphones i dispositius mòbils del futur, a partir de les seves investigacions relatives a la forma d’interactuar entre dispositiu i usuari, i els dispositius basats en retroalimentació hàptica.

Entre els partners de BDigital per a aquest congrés s’hi troben Microsoft i Nokia, pel que no és d’estranyar que una de les sessions que es podran veure al CosmoCaixa estigui dedicada a com treure el màxim profit a les aplicacions de Windows Phone.

Altres temes, com la mobilitat i la salut (mHealth, molt de moda en totes les fires i congressos), les apps més pràctiques per al nostre estil de vida, o les claus per a què una aplicació mòbil tingui èxit al mercat, també hi estaran presents.

La darrera jornada, a desenvolupar íntegrament a l’edifici Media-TIC, seu de BDigital, consistirà única i exclusivament en un workshop organitzat per Brightcove monogràficament sobre el vídeo a les apps mòbils, un format cada cop més consumit pels internautes.

Al llarg d’aquests dies n’informarem a través del nostre Twitter i amb articles especials sobre els temes més destacats que doni de si el congrés.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

BDigital Apps: tot explorant les claus de l’èxit de les apps
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: