#BDigitalApps: El metge i l’entrenador personal es digitalitzen

Compartir

El nou maquinari de reconeixement d’imatges per a les videoconsoles d’última generació permet el seu ús per controlar la bona realització d’exercicis físics i fins i tot aplicacions d’aprenentatge d’hàbits saludables d’una manera divertida.

Un moment de les sessions matinals del BDigital Apps d'aquest any

Una de les grans línies temàtiques del BDigital Apps d’aquest any és el mHealth (mobile health o salut mòbil) i les apps que contribueixen a que els seus usuaris mantinguin l’estil i qualitat de vida.

Concretament en l’àmbit del mHealth, la primera jornada del congrés ha ofert algunes xerrades interessants i tendències que en el futur podem veure molt marcades entre els consumidors.

Aquest és el cas -encara que no exactament nou- de l’aprofitament d’un dispositiu lúdic com el Kinect per a Xbox per a la realització d’exercicis físics (i el seu control, encara que com he indicat, tampoc és una aplicació exactament nova, ja que la Wii de Nintendo ja va entrar en aquest terreny amb anterioritat) i fins i tot amb jocs educatius sobre les pràctiques saludables que podem desenvolupar en el nostre dia a dia.

Ha estat concretament César del Barrio, de Tecnocom, qui ha explicat la mecànica de funcionament de Kinect i el seu aprofitament per a construir aplicacions que millorin la qualitat de vida.

El reconeixement de diferents nivells de profunditat en la imatge que realitza Kinect gràcies als sensors que inclou, constitueix la base sobre la qual passar al reconeixement de formes, entre elles (i principalment) la humana. A partir del reconeixement del contorn d’un ésser humà, el sistema de reconeixement dibuixa sobre la persona que es mou en l’escena un esquelet virtual, mitjançant el qual reconeix evolucions a l’escenari i interactuacions amb elements virtuals presents en ell.

A partir d’aquí sorgeixen idees com la d’un joc sobre hàbits saludables en el qual, i com un d’aquells antics “matamarcians”, ens aniran apareixent elements en pantalla que nosaltres hem d’agafar o apartar d’un moviment segons siguin saludables o perillosos. Aquests jocs poden ser tant per als més joves de la casa com per a persones d’edat avançada, tot i que cal tenir en compte el públic objectiu de cada títol, ja que no llançarem un joc que exigeixi grans esforços físics per a gent gran, cosa que ens podem permetre perfectament amb els nens.

El paper dels dispositius mòbils en aquest tipus d’aplicacions difereix de moment del que té Kinect i altres sistemes semblants, i s’utilitzen bàsicament com a complement quan estem a l’exterior, amb diversos sensors mesurant paràmetres de l’exercici que estem fent, o bé de nostre cos, i com a forma de consultar les nostres dades personals.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

#BDigitalApps: El metge i l’entrenador personal es digitalitzen
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: