Bing es converteix en la marca estrella de Microsoft per als serveis en línia

Compartir

WindowsPoc després de la seva presentació en societat, tots els serveis en línia de Microsoft s’estan apropant al cercador de la companyia de Redmond, amb el què aquesta busca un posicionament de marca semblant al què té Google.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Google Maps, Google Translator, Google Mobile,… la companyia del Silicon Valley no només viu del seu cercador, sinó que ofereix tota una sèrie de serveis en línia addicionals sota el seu mateix segell, creant així una marca molt valorada. Juntament amb Apple, la imatge corporativa i dels productes de l’empresa del cercador ocupen sempre les primeres posicions en els llistats de marques més valorades.

Amb Bing, Microsoft està buscant crear una marca a Internet que pugui fer-li la competència de tu a tu a Google emparant-se en la mateixa tàctica: guanyar-se una certa imatge de marca per enlluernar al públic. Per a això, la companyia de Redmond compta amb un handicap: la seva pròpia imatge, tot i que valorada pel públic en general, mal considerada en certs cenacles com per exemple entre els partidaris del programari lliure.

És per això que en el llançament de Bing, si bé hem pogut veure molta activitat per part dels nois de Steve Ballmer, hem vist poca representativitat del seu logotip i imatge corporativa, al contrari del què passava amb la seva anterior plataforma de serveis en línia Live, des de la qual s’està realitzant la transició a Bing.

Per acostar-se un pas més a ser “l’altra Google”, Microsoft està llançant o migrant des de Live una sèrie de serveis més sota el paraigua de la marca i imatge de Bing. És el cas de Bing Travel, un servei que seguint la filosofia de Bing de ser quelcom més que un cercador per passar a ser una eina de decisió, ofereix informació diversa relacionada amb viatges, incloent-hi comparadors de preus, cerca d’hotels en destinació, notícies relacionades amb els viatges i altres ítems.

Virtual Earth s’ha convertit ara en Bing Maps, adoptant una nomenclatura i presentació molt més a l’estil Google però sense abandonar el “toc Bing” que la companyia de Redmond ha volgut donar als seus serveis online per tal de marcar diferència. Bing Translator és un altre dels serveis que han migrat des de la imatge de Live a la nova.

Caldrà veure a partir d’ara com responen els usuaris a aquestes eines renovades i a l’aire fresc que en qüestió d’imatge aporta Bing. La companyia de Redmond ha arribat a posicionar els seus serveis Live en el cinquè lloc de la Xarxa segons el rànquing de referència d’Alexa, però al seu davant hi té rivals molt durs de la talla de la mateixa Google, Yahoo!, YouTube i Facebook. Tot indica que no arribar a la primera posició serà considerat un fracàs. Ho aconseguirà Microsoft?

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)