Bing fracassa, Yahoo! s’enfonsa

Compartir

InternetEls darrers números d’usuaris dels diversos cercadors indiquen una molt lleugera pujada de Bing, insuficient per als mesos que porta en línia i els esforços que en ell hi ha bolcat Microsoft. Per la seva banda, Yahoo! continua una tendència a la baixa que no ha abandonat en el darrer any.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Microsoft va invertir molts esforços i publicitat en el llançament de Bing, pel que era d’esperar que donés resultats en uns pocs mesos. La nova eina supera, segons afirma la companyia de Redmond, el concepte tradicional del cercador per convertir-se en una eina d’ajuda a la presa de decisions, i l’expectació generada feia presagiar que ràpidament es guanyaria una part del mercat de Google, el rival a batre.

Microsoft ha comptat, a més, amb el suport de Yahoo!, companyia que havia intentat adquirir infructuosament en el 2008 i amb la qual hi ha acabat signant un acord de col·laboració en matèria publicitària, fet que hauria d’haver ajudat a la multinacional pionera d’Internet i, de pas, reforçar al mateix Bing. Però no ha estat així.

Segons els darrers números presentats per Net Applications, Bing ha augmentat un 0,10% la seva quota de mercat en el darrer mes fins arribar al 3,49% a nivell mundial, encara inferior al 3,52% que el mateix cercador havia aconseguit a l’agost, dos mesos després de la seva posada de llarg. Sembla, doncs, que s’ha estancat el seu públic objectiu a mig camí entre el 3 i el 4%, sense cap mena de dubte insuficient per a les expectatives i esforços.

Des d’ara, ja es pot considerar que Bing està sent un fracàs, que els internautes que habitualment empren altres eines de cerca no estan migrant cap a ell, i que està vivint només del tràfic dels antics Live i MSN.

No gaire millor li ha anat a Yahoo!, que en el darrer any ha acumulat una davallada de dos punts percentuals, una quarta part del seu mercat a finals del 2008. La reacció de la borsa en conèixer aquests números ha estat fulminant provocant la baixada en la cotització de la mutinacional. De continuar aquesta tendència, el futur de la venerable companyia queda a l’aire, probablement subjecte a una venda impulsada des dels principals accionistes, encara que sense l’acció directa de Carl Icahn, qui fa pocs dies va deixar el seu càrrec a la junta directiva de la companyia. Potser veia venir el què s’acostava?

I mentre, Google continua pujant. Després d’uns mesos de baixada, des d’agost la companyia d’Internet experimenta una tendència alcista, havent arribat a superar el percentatge d’internautes dels què gaudia al desembre de l’any passat.

Microsoft no ha encertat amb la seva estratègia a la Xarxa, i ja han passat uns mesos clau, en els quals tothom esperava que, pel cap baix, un 10% dels usuaris globals fos seduït per la seva eina de cerca, i que Yahoo! augmentés ni que fos lleugerament la seva quota de mercat gràcies a l’acord aconseguit amb la multinacional de Redmond. Un període durant el qual Google no ha mostrat tan sols símptomes de desgast tot i les crítiques en augment sobre la seva preeminència en el mercat. I és que la companyia del “don’t be evil” (un leitmotiv en el qual s’hi veu una clara al·lusió a Microsoft) ha passat a ser per a molts una màquina acumuladora de dades personals capaç de pactar amb governs com el de la República Popular de la Xina, que no dubten en trepitjar els drets humans per conveniència pròpia.

La companyia de Redmond encara està a temps de canviar de rumb i buscar una nova estratègia a Internet, pujar la seva aposta esperant que l’actual situació varii en els propers mesos, o admetre la seva derrota. Aquesta darrera opció deixaria venuda a Yahoo! (literalment) i a Google amb les mans totalment lliures mentre ataca els sectors en què Microsoft és forta (suites ofimàtiques i sistemes operatius d’escriptori).

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)