Bing no aconsegueix envolar-se globalment

Compartir

MicrosoftTot i la bona arrancada que ha tingut als Estats Units, amb xifres que el podrien acostar en el futur proper al 10% del mercat, per a tot el món el nou cercador de Microsoft no arriba al 4%. El moment del seu llançament, en dates estiuenques, podria ser el responsable d’aquestes lectures, que podrien variar en un futur proper.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Tal vegada el moment triat per a llançar Bing, el nou motor de cerca (i un alguna cosa més segons afirma la seva publicitat) de Microsoft, no ha estat el millor. Prop de les dates estiuenques a l’hemisferi nord, amb els internautes pensant més en les vacances que en provar nous productes i serveis, i malgrat tota l’atenció que li ha dedicat la premsa especialitzada (tant online com offline), sembla que l’èxit del nou cercador desenvolupat pels nois de Steve Ballmer no acaba de funcionar.

Bing 

I no és que li manquin usuaris; només als Estats Units, i segons dades proporcionades per ComScore, Microsoft s’acosta al 9% del total de les cerques realitzades. Però és que en tot el món, la companyia de Redmond aconsegueix superar amb prou feines el tres i mig per cent, concretament, i segons les xifres donades a conèixer per Net Applications, un 3,52%. Podria considerar-se un clar fracàs per a una companyia de primera línia que gairebé es veu obligada a què cada producte que treu al mercat sigui un èxit immediat, però el llançament de Bing s’ha produït amb prou feines dos mesos enrere, en una època que no és gaire bona -tal com apuntava abans- per a presentar qualsevol nou producte, pel què encara se li ha de donar un marge de confiança.

Malgrat tot, aquestes xifres no poden deixar tranquils als responsables de Microsoft, que de ben segur esperen els resultats del seu recent acord comercial amb Yahoo! però no per això han de deixar de contemplar nous productes i serveis per a reforçar la seva estratègia online enfront de l’enemic a batre: Google. Aquest darrer, per la seva banda, sembla estar patint el típic desgast del líder a qui tots els que encapçalen un determinat sector sigui del que sigui, arriben algun dia, i perd quota de mercat, encara que sigui poca i molt lentament.

Les xifres del setembre ens podrien donar una mica més de llum sobre com serà el futur dels motors de cerca online.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)