Bing s’estavella a Internet i no guanya quota de mercat

Compartir

InternetLa companyia de Redmond pateix una nova sotragada en el disputat mercat dels cercadors, poc més d’un mes després de llançar-li el guant a Google amb Bing.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Segons es desprèn de la lectura de les estadístiques dutes a terme periòdicament per Net Applications, Microsoft pràcticament no s’ha mogut en el rànquing de cercadors online, tot i guanyar algunes centèsimes en conjunt.

Aquest passat mes de maig, i quan encara no s’havia llançat el seu nou cercador, les dues eines de cerca online de la companyia (MSN i Live Search) tenien respectivament el 2,94 i el 2,49% del mercat total segons Net Applications, el què representa conjuntament un 5,43%. En finalitzar el juny, les mateixes estadístiques mostren com Bing ha aconseguit una quota del 5,31%, mentre que Live Search (que continua actiu en alguns països mentre que a gairebé tot el globus ja ha estat substituït pel nou cercador de Microsoft) té un 0,66% de les cerques, el que fa un 5,97% del mercat, amb prou feines un 0,66% més que en el mes anterior.

El cercador Bing

Això es pot considerar com un fracàs en tota regla quan la multinacional capitanejada per Steve Ballmer ha invertit tant de temps, diners i recursos de màrqueting en la promoció de la nova eina. En comparació, els seus rivals més directes (Google i Yahoo!) ocupen un 81,22% i 9,21% del mercat respectivament, havent perdut amb prou feines unes poques centèsimes de quota respecte a Bing.

No dic que Microsoft hagi d’invertir la tendència en tot just un mes, però sí que era esperable que amb tots els recursos invertits en el nou cercador, aquest conquerís els cors d’almenys un 2-3% més del públic internauta, quelcom al què ha distat molt d’acostar-se.

Tampoc és fàcil explicar els motius d’aquest fracàs que està patint la companyia de Redmond; algú podria afirmar que és per la qualitat dels resultats oferts per Bing, mentre que altres podrien considerar que els internautes són majoritàriament fidels a les eines que empren habitualment. És difícil saber-ho amb certesa, fins que no existeixin estudis més detallats sobre el tema.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)