Bing: tocat i enfonsat?

Compartir

InternetEl cercador de Microsoft no només no aconsegueix arribar de cap manera al 4% d’ús entre els internautes, sinó que aquest mes torna a baixar. Al seu aliat Yahoo! les coses no li van millor i, mentre, Google aconsegueix cotes històriques.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Mig any després d’haver unificat MSN Search i les altres eines online sota l’epígraf Bing i haver presentat en societat el seu nou cercador per a competir directament contra Google, Microsoft està fracassant a nivell mundial.

Bing no aconsegueix arribar al 4% del mercat a nivell mundial, havent baixat aquest mes de novembre un 0,23% respecte a l’octubre. Per a una empresa que s’ha gastat milions en promoció d’aquest producte, aquests números són un resultat que es podria qualificar com de “ridícul”.

Bing va partir de la premissa d’oferir quelcom diferent del què fins ara ha vingut essent un cercador tradicional, concebent-lo com una eina per trobar respostes més que resultats d’una cerca, una mena de motor intel·ligent que busca entendre el que volen els usuaris per dirigir-los als recursos en línia on poder satisfer les seves peticions. El concepte sembla totalment vàlid i, de fet, no ha rebut crítiques per aquest enfocament. La veritat és que més aviat no ha rebut gairebé cap crítica, però el què no ha aconseguit ha estat el reconeixement del públic.

El seu aliat Yahoo! continua el lent degoteig a la baixa, perdent en el darrer mes un 0,46% de les cerques globals. Al llarg de l’any, la pionera d’Internet ha perdut més de dos punts percentuals, i el seu futur com a companyia independent està penjant d’un fil.

Per la seva banda, la líder en cerques Google amplia la seva presència i acabarà l’any amb més de dos punts percentuals per damunt de com l’havia començat, després que durant els mesos d’estiu baixés lleugerament, fenomen produït probablement per l’interès que va provocar el malaguanyat Bing en el moment de la seva sortida.

Podem preguntar-nos el perquè d’aquest fenomen, si és realment que el cercador de Microsoft no està a l’alçada o bé perquè els internautes comencen a ser animals de costums contraris als canvis, quelcom gairebé incomprensible en un entorn en constant evolució per la seva mateixa natura.

Més informació

Estadístiques mensuals de Net Applications, font per a la realització d’aquest article

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)