BlackBerry Pearl 8220: l’assalt de RIM als usuaris finals

Compartir

Té forma bivalva i s’ha simplificat amb vista a l’usuari neòfit però sense perdre gens de potència per a l’usuari professional més exigent.


BlackBerry Pearl 8220Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Mentre Apple fa els seus moviments per clavar-li mossegada al suculent pastís dels usuaris corporatius (als quals proporciona en el seu iPhone compatibilitat amb servidors Exchange, correu electrònic push i connexió a xarxes privades virtuals), RIM sembla que ha començat a recórrer la ruta inversa: líder en els entorns empresarials, llança el nou model Pearl 8220 en un format desconegut fins avui en el catàleg de la companyia canadenca, el de bivalve.

La BlackBerry Pearl 8220 sembla un telèfon normal, sense les prestacions de tot un smartphone. De formes arrodonides i presentat amb uns elegants colors negre i gris metal·litzat, en la seva carcassa exterior inclou una pantalla en la qual s’hi pot veure un rellotge en mode d’espera, es veu la identitat dels qui truquin i es poden previsualitzar els missatges. Quan l’obrim hi podem veure el característic teclat de la sèrie Pearl que denota que no és un simple telèfon més, el que es confirma amb la inclusió del programari predictiu que ha fet tan pràctics aquests smartphones (tecnologia SureType).

El seu sistema operatiu contínua sent l’habitual de la casa (sistema propi i propietari), malgrat que s’ha simplificat i emmascarat per als usuaris novells. Això si, disposa de navegador web per aprofitar la connectivitat WiFi que també inclou.

RIM no amaga que aquest és un dispositiu orientat al públic final: Jim Balsillie co-CEO de la companyia, declarava a l’Agència Reuters que "un setanta per cent dels usuaris de telèfons mòbils dels Estats Units tenen un model bivalve". A això cal afegir-hi un suport multimèdia molt acurat i una càmera de dos megapíxels amb capacitat de gravació de vídeo

Els inversors han reaccionat favorablement a la introducció d’aquest nou terminal i a l’aposta que RIM fa per al mercat de l’usuari final. Probablement, aquest moviment sigui degut també a la voluntat de la companyia de recuperar el màxim històric de les seves accions, des del qual aquestes han perdut un terç del seu valor. Ara només falta que els usuaris donin també la seva confiança al nou telèfon de la companyia canadenca.

Guillem Alsina