Blocaire nord-americana de gran èxit publica guia per triomfar en el món dels blocs

Compartir

Es ven exclusivament per al dispositiu Kindle d’Amazon i explica els trucs per triomfar en el món dels blocs per part d’una blocaire que s’ha fet, literalment, d’or.


Arianna HuffingtonGuillem Alsina (guillem@imatica.org) – The Huffington Post és el que qualsevol blocaire voldria que fos la seva creació: dins del primer miler de llocs classificats pel rànquing d’Alexa (en el lloc 497 en el moment d’escriure aquestes ratlles), comptant en el seu haver amb col·laboracions de personatges tan destacats del món de la política com Barack Obama (futur president dels Estats Units d’Amèrica quan prengui el relleu de George Bush al febrer), Hillary Clinton, o del món de la cultura i l’espectacle com el poeta Norman Mailer (mort el novembre de l’any passat) o l’actor John Cusack. També ha rebut nombroses inversions per valor d’uns vint milions de dòlars, sense cap mena de dubte quelcom amb el què tots els blocaires somien.

Fundat en 2005 per Arianna Huffington i Kenneth Lerer, el Huffington Post és un bloc de tendència liberal que informa regularment de l’actualitat política, el món de l’entreteniment, economia o estil de vida. Tan gran ha estat el seu èxit, augmentat durant les darreres eleccions a la presidència dels Estats Units, que el rotatiu britànic The Guardian el va considerar aquest passat mes de març com el bloc més influent del món, encapçalant una llista de 50 publicacions en línia entre les quals s’hi compten alguns llocs tan coneguts com Boig Boing, Techcrunch o Perezhilton.

Fa pocs dies, i en una entrevista, un alt responsable d’Oak Investment (consultora de negocis nord-americana) afirmava que el valor de mercat del Huffington Post podia arribar fàcilment als 100 milions de dòlars…

El llibre de Huffington bé es podria haver titulat "tot allò que sempre ha volgut preguntar sobre blogging i mai s’ha atrevit a fer-ho", ja que en ell s’hi revelen les claus per realitzar un bloc d’èxit independentment del nivell de coneixements que es tingui, des del principiant en temes tecnològics fins a l’expert més veterà.

Huffington afirma que la revolució que ha representat l’anomenat periodisme ciutadà ha estat positiva per a tots, incloent els mitjans de comunicació tradicionals i els periodistes. Segons l’opinió d’aquesta autèntica guru dels blocs, aquests han permès als internautes corrents convertir-se en periodistes, i als periodistes personalitzar encara més la informació que ofereixen i acostar-se al lector.

El públic interessat en encetar un bloc o perfeccionar el que ja tenen no només es trobarà amb solucions i eines per construir la seva publicació, sinó que comptarà amb consells per a promocionar-lo i estratègies de mercat per trobar el seu espai a la Xarxa, formar una comunitat de lectors fidels, aprofitar les xarxes socials i, en definitiva, triomfar.

El llibre "The Huffington Post Complete Guide to Blogging" es pot trobar a Amazon.com en anglès per menys de 10 dòlars però només en versió electrònica per ser llegit mitjançant el dispositiu Kindle comercialitzat per la mateixa botiga en línia. Aquest dispositiu té un preu de 359 dòlars.

Guillem Alsina