Buzz: Google es fica novament en terreny aliè?

Compartir

GoogleLa companyia del cercador torna a l’actualitat dels cenacles d’Internet amb el seu darrer producte, al qual s’ha titllat de xarxa social i comparat amb Facebook. Google torna a ficar-se en terreny aliè per guanyar-se nous enemics?

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Doncs sembla que si, i la mateixa Google no se n’amaga gaire: "sempre s’ha amagat una gran xarxa social darrera de Gmail. I Buzz treu aquesta xarxa a la superfície" afirma Todd Jackson, Mànager de Producte per a Gmail i Buzz, en el bloc oficial de Google.

I és que Buzz va de la mà del servei de correu electrònic via web Gmail de la mateixa companyia del buscador, amb la qual cosa compta amb una enorme base d’usuaris arreu del món. Repassem les característiques que podem tenir en altres xarxes socials com Facebook, comparant-les amb els seus equivalents en Buzz, començant per la missatgeria i el xat.

Les comunicacions entre usuaris estan garantides per la mateixa naturalesa del mitjà sobre el qual es construeix, Gmail, el que permet integrar el correu electrònic, xat i videoconferència a l’emergent xarxa social. A això, Buzz li afegeix la possibilitat de crear un estatus (estat) i afegir una foto de perfil per a mostrar, a més de connectar l’usuari amb comptes de Picassa, Flickr, Blogger o Google Reader. Això proporciona les funcionalitats completes de qualsevol xarxa social.

Els nostres contactes de Gmail estan en un primer nivell, que es completa amb un segon que són les persones d’entre els nostres contactes que seguim en Buzz. Això vol dir que podem veure el seu estatus, però pel que he pogut investigar en Buzz, poca cosa més de moment encara que és probable que en el futur proper s’ampliin les funcionalitats de xarxa social.

Buzz s’està desplegant en els comptes de Gmail durant aquests dies. En entrar, l’usuari és preguntat sobre si vol activar el nou servei.

Buscant-se més problemes?

Sembla que tot el que toca Google d’un temps ençà, fica a l’empresa del cercador en un nou problema i li busca més enemics. El màxim exponent va arribar amb el Nexus One, telèfon fabricat per HTC però sota segell de Google que, segons la majoria dels mitjans de comunicació, ha tensat les relacions entre la companyia de Sergey Brin i Larry Page amb grans fabricants de la talla de Sony Ericsson o Motorola, encara que probablement era un moviment que aquestes ja esperaven i al qual se n’han fet a la idea, i no per això deixaran d’utilitzar Android en els seus nous projectes.

Chrome OS també podria haver representat un guany llençat a la cara per Apple, una companyia amb la que, almenys en públic, sí que sembla haver-se produït un refredament de les relacions entre ella i Google.

L’èxit de la nova xarxa social és una incògnita, però de ben segur que els posseïdors d’un compte de Gmail l’utilitzaran en major o menor mesura, combinant-la probablement amb les seves xarxes socials habituals. L’avantatge de Google és que, ja que l’usuari entra en Gmail, usar Buzz li serà molt natural, li aportarà valor afegit sobre el servei de correu i no li suposarà una pèrdua de temps per donar-se d’alta en un nou servei i aprendre com va. Buzz sembla una aposta a llarg termini, un espai de temps en el que potser si que aconseguirà fer ombra a Facebook, però ara mateix es revela com tota una incògnita.

Les xarxes socials orientades a l’oci com la mateixa Facebook o Tuenti, si que han de veure a Buzz com una rival directa, mentre que les xarxes professionals com Xing o LinkedIn poden respirar alleujades: Buzz va per l’usuari final i l’oci, difícilment podrà tenir èxit en el mercat de les xarxes socials professionals.

Així que la resposta a la pregunta d’aquest apartat és un sí rotund, Google es busca nous problemes. I aquest cop amb empreses que podrien haver estat potencials aliades seves. La mateixa Facebook, en temes de publicitat en línia, n’hauria pogut ser una poderosa aliada, però el moviment de Google pot llançar Facebook als braços de Microsoft, que de moment té una pseudoxarxa social amb MSN i els seus diversos serveis, però no s’ha endinsat completament en aquest camp.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)