Camp calent

Compartir

Tot apunta a que el camp de les comunicacions integrades serà un dur terreny de batalla en el futur.

Imatge de Gonzalo Baeza a Flickr sota llicència Creative Commons

Imatge de Gonzalo Baeza a Flickr sota llicència Creative Commons

Tant BlackBerry com Google presentaven la setmana passada les seves solucions de missatgeria instantània per a Android i iOS, traient en ambdós casos del seu context inicial una solució ja prèviament existent: BlackBerry Messenger en el cas del fabricant canadenc (que fins a l’anunci només es trobava disponible per a smartphones de la mateixa companyia) i Hangouts en el de Google (servei prèviament associat a Google+ i Gmail).

Ambdues companyies no fan sinó preparar-se per a una nova i imminent guerra d’interessos, la dels sistemes d’intercomunicació personal. En aquesta, guanyarà aquell que sàpiga fer un producte que atregui els usuaris per la seva transversalitat entre plataformes, essent accessible des de telèfons mòbils, ordinadors de sobretaula, tauletes tàctils i fins i tot televisors.

Google pot prendre la davantera amb facilitat, posseeix un producte (Hangouts) que ja està present en smartphones i tauletes Android, ordinadors de sobretaula a través del navegador web, i fins i tot ha arribat a la plataforma rival d’Android, l’iOS d’Apple. En funcionar en Android, sense cap mena de dubte serà compatible amb els set-top boxes basats en aquest sistema, cada cop més populars, i la companyia del cercador l’hauria d’adaptar a Google TV el més aviat possible.

Line és un altre sistema que compta amb client per a plataformes de sobretaula i mòbils, i que al meu parer compta amb avantatge sobre WhatsApp, el que ha estat fins ara representant de la revolució propugnada pels sistemes de missatgeria instantània a través de protocol IP. Aquest ja veterà servei té diversos inconvenients, entre ells el de no comptar amb client per a tauletes, via web o per a plataformes de sobretaula, dependre d’un número de telèfon i només poder ser utilitzable des d’un terminal al mateix temps amb un número únic.

Jo, per exemple, utilitzo diversos terminals amb un duplicat de la meva tarja SIM, i si vull tenir WhatsApp en un, l’hi he d’activar, amb la qual cosa queda desactivat en l’altre. Amb altres serveis de missatgeria instantània això no passa, i crec fermament que només és qüestió de temps fins que la majoria dels actuals usuaris de WhatsApp portin a terme el canvi a una de les altres opcions, si no és que des de WhatsApp s’espavilen una mica.

Però no només guanyarà aquell candidat que ofereixi més transversalitat en vertical, entre plataformes, si no el que també ho faci en horitzontal, integrant sota una mateixa interfície diversos sistemes i formes de comunicació. No n’hi haurà prou amb tenir la seva pròpia missatgeria instantània, si no que guanyarà aquell que integri trucades de veu, SMS i fins i tot serveis de la competència a través d’API proporcionada pel fabricant, enginyeria inversa o acords comercials. La idea guanyadora serà la que, des d’una sola app, proporcioni de manera transparent varietat de vies de comunicació.

El de les comunicacions integrades serà, en els propers mesos, un camp molt “calent” per a les empreses que hi tinguin interessos.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Camp calent
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: