Cau Jerry Yang, víctima de la crisi de Yahoo!

Compartir

Les operacions fallides d’adquisició per part de Microsoft i d’aliança en matèria publicitària amb Google passen factura al fundador i fins ara CEO del gegant d’Internet. Yang tornarà al seu anterior càrrec, més representatiu que executiu.


Jerry YangGuillem Alsina (guillem@imatica.org) – Yahoo! ha anunciat que està buscant un nou CEO (Chief Executive Officer) després de que Jerry Yang, fundador de la companyia i que havia tornat a ocupar el càrrec des de principis d’aquest any, hagi dimitit. Aquesta dimissió fou presentada consensuadament amb el consell directiu de l’empresa per tal que la transició sigui al més suau possible, i Yang es mantindrà en el seu càrrec fins que se li hagi trobat un substitut, segons informa la mateixa Yahoo!.

Malgrat que tothom apunta que l’afer Microsoft i el darrer daltabaix sofert en intentar arribar a un acord en matèria publicitària amb Google han estat els causants d’aquesta dimissió, a la nota de premsa publicada per la companyia es citen les paraules del mateix fundador de Yahoo! en les que explica que considera finalitzada la seva missió de marcar un nou camí a una de les empreses que va néixer a l’empara de l’era d’Internet, i que amb alts i baixos, ha estat un dels vaixells insígnia de la Xarxa de xarxes al llarg d’aquests anys.

Per ajudar en la recerca d’un nou CEO, Yahoo! ha contractat els serveis de Heidrick & Struggles, una companyia internacional de contractació d’alts directius. Els candidats seran seleccionats entre els mateixos membres de la companyia i persones alienes a aquesta.

La cotització en borsa de Yahoo! ha experimentat una lleugera pujada d’ençà de l’anunci de Yang, malgrat que la tònica en aquests darrers mesos i des de la negativa de la junta directiva davant l’oferta de Microsoft, ha estat de caiguda.

I ara què?

Poc es pot dir del què passarà a partir d’ara, tot i que són molts els que intenten endevinar quin serà el futur de la pionera d’Internet. Yang se’n va sense deixar un successor clar que reveli quina serà la política a seguir de l’empresa, en un moment de crisi econòmica generalitzada i amb interessos creats sobre la companyia que va fundar.

No seria estrany que, considerant que aquest pot ser un moment de debilitat, Microsoft tornés d’alguna forma "a la càrrega" per quedar-se amb l’empresa. Una de les passes que podria donar en aquest sentit és refer la seva aliança amb el financer Carl Icahn, qui segurament ja està prenent posicions per situar a una persona de la seva confiança al capdamunt de Yahoo!

La incògnita de qui es farà amb les regnes de la companyia en un futur proper i, per tant, de quina serà la seva estratègia empresarial, fan que de moment sigui impossible emetre més prediccions, però en el que coincideix tothom és que el nou CEO partirà d’una situació prou complicada i difícil per a l’empresa.

Guillem Alsina