Chrome perd pistonada

Compartir

El navegador web de Google ha passat de ser el segon browser més emprat, i amb possibilitats d’acabar superant l’IE de Microsoft en el primer lloc, a ser el tercer de la llista i amb un creixement negatiu. Què li ha passat?

Segons les estadístiques de NetMarketShare, el rei dels navegadors web és actualment l’Internet Explorer de Microsoft amb gairebé la meitat dels usuaris, seguit per Firefox amb poc més del 18%, Chrome que supera el 14%, i Safari que arriba a l’11,51%.

Sorprèn aquesta tercera posició del browser de Google, sobretot quan fa poc més d’un any no es veia ni fre ni sostre per al seu creixement, i s’especulava que després de superar a Firefox, també deixaria enrere l’IE per erigir-se en el número u sense pal·liatius en qüestió de mesos.

Una de les claus per entendre la baixada en percentatge d’usuaris de Google Chrome pot ser la seva no adaptació al mode d’interfície natiu de Windows 8 (l’antic Metro) ja que, per a executar-lo, els usuaris han de passar (o són duts pel mateix sistema) a l’escriptori heretat de versions anteriors de Windows, que s’executa de manera transparent a l’usuari quan aquest crida a una aplicació que no ha estat migrada al nou estil d’interfície.

Internet Explorer ha pujat també lleugerament en percentatge d’ús, i recordem que Windows continua sent el sistema operatiu més emprat del món, amb aproximadament un 80% de les màquines. IE 9 i 10 es troben perfectament adaptats a la nova interfície de Windows 8, pel què potser sigui qüestió de preferència dels usuaris, que el veuen com un navegador més modern.

Malgrat tot, i si bé això explica la pujada de l’IE en detriment de Chrome, no explica per què Firefox i Safari també pugen lleugerament a costa del navegador de Google, especialment perquè cap d’aquests dos navegadors disposa d’una versió adaptada a la interfície Metro -Firefox si, però és una nightly build, no una release oficial-.

Pel que fa al programari d’Apple, la resposta és clara: iOS continua guanyant enters cada dia, nous usuaris que adquireixen un iPhone o un iPad, mentre que les seves màquines de sobretaula mantenen o augmenten lleugerament les seves vendes. Però i Firefox?

Si bé fa mesos, moltes comparatives donaven com a balanç que la ‘guineu de foc’ era més lenta i pesada que Chrome (la seva ‘empremta’ en memòria pel que fa a consum de recursos era superior), aquests són aspectes que Mozilla ha polit i millorat molt, i malgrat que en navegació web sembla que Firefox encara no bat al seu contrincant de Google, les millores introduïdes han estat prou per a recuperar part del seu antic públic, ja que Chrome ha introduït només petites millores que no s’han notat en el seu rendiment, insistint principalment en aspectes com la sincronització entre dispositius.

Una altra teoria és que Chrome ha arribat i, fins i tot, sobrepassat el seu sostre d’usuaris, amb la qual cosa en un futur podria estancar-se en un percentatge global d’usuaris semblant al què manté actualment.

Si el navegador Chrome és considerat com la punta de llança de Google per ‘educar’ el públic usuari sobre la vida online per a preparar-lo de cara a l’adopció de Chrome OS, hom es pregunta què passarà en el futur si aquesta tònica es manté i el browser de Google no va a més o, fins i tot, va a menys.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Chrome perd pistonada
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: