Els colors de les grans marques. Què ens transmet el seu logotip?

Compartir

Una imatge val més que mil paraules. Si hi ha una situació on aquesta sentència sigui certa és en el món dels logotips, però un bon logotip ha de ser molt més que un disseny atractiu; un bon logotip ha de transmetre als nostres clients potencials els valors de la nostra marca.
La psicologia del color estudia la dimensió psicològica dels colors i com aquests influeixen en les nostres percepcions. Els colors evoquen emocions i expressen personalitat. Això ho tenen molt en compte els dissenyadors que saben que la manera més immediata i directa de transmetre una sensació associada a una marca és a través dels colors del seu logotip.

Si hem d’escollir un color per al nostre logotip i cada color genera sentiments i suggereix idees diferents, què ens suggereix cada color?

  • Vermell: S’associa a la intensitat de la sang i el foc. Transmet amor, ira, agressivitat, passió, sensualitat, vitalitat, valentia i intensitat. El color vermell s’utilitza en logotips per transmetre emocions diferents i intenses. YouTube, RedBull, Coca-Cola KFC, en són alguns exemples.
  • Blau: S’associa a la profunditat i estabilitat del cel i la mar. Evoca confort, tranquil·litat, claredat, calma, confiança, serietat. Es relaciona amb els negocis perquè transmet intel·ligència, calma i serietat. Un blau més clar evoca confiança, calma i frescor i un de més obscur intel·ligència i capacitat analítica. Samsung, Facebook i Ford tenen els seus logotips de color blau.
  • Groc: El groc ens fa pensar en l’energia i el sol. Suggereix optimisme, energia, diversió i agraïment.El groc és un color brillant que acostumen a trobar en logotips que volen provocar sensació de felicitat com Ferrari o MacDonalds.
  • Verd: S’associa a l’harmonia de la natura. Transmet frescor, calma, relax, veritat, pau i esperança. El trobem en negocis relacionats amb les finances, la seguretat i la natura. Greenpeace, Starbucks i Android volen transmetre aquests valors a través dels seus logotips.
  • Lila: Associat al luxe i als diners, aquest color transmet glamour, sofisticació, misteri, ambició, poder, nostàlgia, romanticisme i introspectivitat. No trobem gaires logotips que siguin íntegrament de color lila ja que les sensacions que ens provoca són molt específiques. Empreses que vénen articles de luxe com joieries o articles de bellesa com Hallmark, l’utilitzen.
  • Taronja: Associat a la felicitat i al sol dels tròpics. Suggereix plaer, audàcia, entusiasme, creativitat, determinació i estimula l’activitat cerebral. És un bon color per a empreses noves i dinàmiques. Firefox, Fanta o Harley-Davidson són exemples de marques que combinen el taronja amb els blaus i els negres.
  • Negre: Associat a la formalitat i al misteri de la nit. Transmet poder, força, seriositat, formalitat, autoritat, elegància, luxe i distinció. Blackberry, Nike Tiffany tenen els seus logotips de color negre. 
  • Rosa: S’associa clarament a trets femenins i transmet amor, dolçor, calidesa i innocència (si és en tons més fluixos) i sexualitat (si són tons més pujats). El logotip de Barbie en seria l’exemple més clar.
  • Marró: Associat a la mare terra, la natura i  la fusta;  ens transmet practicitat, suport, confort i discreció. Els logotips d’UPS i m&m’s són de color marró.
  • Blanc: El color blanc s’associa a la puresa, l’elegància i la confiança. Ens suggereix calma, pau i energia. Apple i Converse són de les poques marques que han escollir el blanc per als seus logotips.

És clar que les preferències cromàtiques són diferents segons l’edat, el sexe, el lloc de residència o d’origen i depenen també de l’estat d’ànim i de les experiències personals però, en general, els consumidors més joves prefereixen escollir colors més vius; les persones grans prefereixen colors clars i senzills. Els homes prefereixen combinacions cromàtiques monocromes (preferentment blaus i marrons) i les dones prefereixen colors més elaborats.

Per si en voleu saber més us adjunto una infografia, on hi trobareu també quant ha costat el disseny de logotips d’algunes de les grans marques i com han evolucionat des de la seva creació.

company logo design

 Source: | Author: David Adelman | Visit our LinkedIn

 

Imatge que il·lustra la portada de Sergiu Bacioiu, a Flickr sota llicència Creative Commons.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: