Com és que no n’hem sabut res fins ara de la venda de Motorola?

Compartir

En el si d’una indústria tan acostumada darrerament a les filtracions que es demostren certes i que han permès, per exemple, que se sabés gairebé tot l’iPhone 5S i 5C abans de la presentació tot i el tradicional secretisme d’Apple, com pot ser que ningú hagi filtrat res en els darrers mesos d’una negociació que no ha pogut ser feta d’un dia per l’altre?

Imatge de l'usuari RestrictedData a Flickr sota llicència Creative Commons

Imatge de l’usuari RestrictedData a Flickr sota llicència Creative Commons

Doncs la resposta a aquesta pregunta és, en realitat, molt senzilla: mentre que en la concepció, disseny i fabricació d’un smartphone (o un altre gàdget) es necessita un gran nombre de persones i, per tant, augmenten les possibilitats de filtracions, per a una negociació empresarial d’aquest tipus es necessita un equip molt reduït, essent possible amb dues persones, un representant de cada part.

La cadena de concepció i disseny d’un smartphone i, sobretot, la de muntatge, requereixen de centenars i fins i tot milers de persones. Comentaris a amics, amics d’amics, i fins i tot a periodistes a canvi d’una certa suma de diners o pel simple fet de poder dir “aquesta notícia s’ha sabut gràcies a mi” són temptacions massa grans com per a què algú no caigui en elles. La seguretat, sempre tan forta com la més feble de les seves baldes, no sempre pot controlar tots els factors en joc.

A més, en el cas dels smartphones, a les companyies fabricants els interessa que hi hagi filtracions dels seus projectes de futur per fomentar el que es coneix com a buzz o rumorologia, ja que això els permet copsar la reacció davant les novetats que introduiran així com començar a generar interès sobre el futur producte, de manera que no és d’estranyar que siguin les mateixes companyies les que ho permetin i fins i tot duguin a terme aquestes filtracions.

En canvi una negociació empresarial és d’un caire totalment diferent, i al fet que és coneguda per un grup enormement més restringit de persones, cal afegir-hi que no interessa que es conegui fora d’aquest cenacle.

Fins i tot, i encara que s’hagués posat un detectiu darrere de les passes de tots i cadascun dels alts directius de Google i Lenovo que han participat en les converses, és possible que no ens haguéssim arribat a adonar que aquestes tenien lloc, doncs els hauria estat relativament fàcil aprofitar la trobada en fires i congressos especialitzats del sector per reunir-se discretament i sense sospites, com ho fan amb moltes altres empreses.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: